Gym dag 3

Idag äre pass 1 igen och jag bävar över att köra ben då jag har helt galen träningsvärk. Men det får gå helt enkelt..

Imorgon blir det ingen träningen då hela dagen kommer att spenderas på Vrinnevisjukhuset i Norrköping. Ska krossa min njursten med såna dära ultraljudsvågor så kommer nog inte vara så pigg efteråt. Susanna ska med och köra och hålla mig sällskap. Känns bra då jag säkert lär va ganska nervös. :/ Förhoppningsvis ordnar lite morfin det hela men ändå... Ska bli skönt när det är gjort.
Kör därför fjärde passet fredag, lördag eller söndag beroende på hur jag mår.

Under gårdagens pass ökade jag i några maskiner. I bröstpress och bröstflies tar jag numera 20 kg och triceps med fri vikt är jag uppe på 8 kilo och ska öka nästa gång. :D
Axlar är fortfarande tungt men gick lättare än förra ggn så får vara glad för det. Det som oroar mig är benen somsagt, men lite vila imorgon råder nog bot på det hela.




   

Så, hur går det med vikten då..?
Jo, den står still kan jag meddela. Är det så att det är nu man måste skärpa sig ännu mer för att det ska hända nått?
Vet att man inte ska stirra sig blind på vågen då jag märker genom att mäta mig att jag minskar i "omfång" eller vad man ska säga. Men ja, vågen är ju helt klart ett lite laddat objekt.

Tänker fortsätta och se om det händer nått snart annars får jag tänka om lite. Tror det har med kosten att göra i första hand. Jag äter nyttigt men möjligtvis lite för stora portioner. Nu menar jag inte att jag ska minska intaget så mycket totalt över dygnet kanske men att dela upp det i mindre portioner och äta oftare.

Tips från folk som har stenkoll på det här med kost mottages gärna♥


Ha en skön fortsatt onsdag så hörs vi!

PÖSS!



Kommentarer
Maria

Fan va bra du är Åsa!

Angående vikten,, hur sköter du själva kosten? Du tränar ju på bra som sjutton. Men läste när jag höll på som mest att vid en viktnedgång står själva kosten för typ 85%, träning hjälper ju absoluuuut men att reglera maten var det som gällde för en tydlig minskning på vågen. Sen ska man ju såklart inte svälta sig (kroppen "släpper" inte ifrån sig fett om den tror sig gå på svält och tar från musklerna)

Allt detta vet du ju säkert redan, det e jag övertygad om. Men finns det något på kosten du kan dra in på så kommer du säkert se resultat på vågen snart!

Du är jätteduktig och din kropp lär må sååå mkt bättre nu när den får så bra träning:) kram på dig, kämpa på!

2012-08-08 @ 19:17:51
Anonym

Tusen tack Maria! :)

Jag kämpar på och finner stor inspiration av dig ska du veta! :)



Det jag behöver göra (har klurat lite) är att först skärpa mig med frukosten. Hoppar lätt över den även om jag vet att den är superviktig! Sen tror jag att jag äter för sällan men då lite för mycket. Ska försöka att tänka mer på att dela upp måltiderna över dagen med små mellanmål och sådär oxå.



Min kost består mest av; quinoa/bulgur, tonfisk, kyckling, räkor, ägg och avokado, lite feta eller mozzarella.



Äter i princip aldrig godis eller liknande längre, dock kan det bli lite vin ibland men inga större mängder.



Hur lägger du upp kosten?



Märker ju att så fort jag slarvat så funkar det inte på gymmet så ja, knepigt att veta hur man ska göra.. :)



Må så gott!



Puss å kraaam

2012-08-08 @ 19:37:22
URL: http://entillviktblogg.blogg.se/
Anna-Karin

Duktig du är! Lycka till imorgon. Skönt när det är över. Kram kram

2012-08-08 @ 21:36:56
URL: http://www.chezannakarin.blogspot.com
Åsa

Tack gumman!! <3 är lite smånervös men ska säkert gå bra.

Må så gott! :)



Puss å kraam

2012-08-08 @ 22:08:55
URL: http://entillviktblogg.blogg.se/
Maria

Känns som att du ändå äter rätt saker, men du har ju koll själv på vad som är fel. Jag åt typ som dig oxå och gick inte ner. Det höll nästan på att knäcka mig för jag tyckte jag kämpade så hårt men såg inget resultat. Så, det som fick mig att börja tappa vikt var just små mål och att äta oftare, typ så ofta som var 2/3e timme. Men aldrig stora mål med mycket mat. Jag åt till å med lite godis på helgerna under denna tid och gick ändå ner. tror det handlar om att aldrig låta kroppen tro att den går på svält.

Så ät det du gör, bara lite oftare å mindre portioner och för tusan Åsa, slarva inte med frukosten!!!!!;)

Du är bäst, ingen protest! ( och hoppas det går bra på sjukan idag)

Kram

2012-08-09 @ 08:32:57
Åsa

Okej, ja men då äre det som gäller med andra ord. :) Tack för att du delar med dig!

Har hittills fokuserat helt på träningen och på vad jag äter men inte på "hur" jag äter. :)



Allt gick bra igår, skönt att få det gjort och det verkar som att stenen mötte sin överman i njurstenskrossen då det börjat komma ut små bitar... Fräscht... ;)



Hade fint så hörs vi!



Puss å kraaam



2012-08-10 @ 09:05:56
URL: http://entillviktblogg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0