Ny vecka + knäckerecept! :)

Tisdagkväll och jag sitter nersjunken i soffan. Idag tog jag mej den längsta sovmorgonen ever, osså har jag tränat. :) Körde pass 2 ikväll med blandat resultat. Axlarna är riktigt sega just nu men triceps gick bättre då jag ökat i samtliga övningar.

Imorgon äre pass 1 igen, det tredje gymbesöket för veckan. Har sträckt vänster lår efter att ha hoppat lite mycket i en studsmatta i helgen. (Var på kräftskiva)
Benpressen gick bra, värre vare med utsida lår.. Den övningen var inget skön att köra alls.. :( Får se hur läget är imorgon. Har som tur är inte känt av det nått idag så hoppas det går bra.

Försöker att få ordning på maten med nu när träningen rullar på. Har faktiskt ställt in små påminnelser på mobilen så att jag inte glömmer bort att äta. haha! :)

Idag har det blivit en del gröt och quinoasallad med kyckling, räkor och ägg.
Älskar verkligen gröt, gör den på fiberhavregryn och man står sig verkligen länge på den. :)

Har förresten fått ett smarrigt och enkelt recept på nyttiga knäckebröd av Sandra på jobbet!
Här kommer de!

2,5dl majsmjöl

1dl solrosfrön

1dl linfrön

1/2dl sesamfrön

1/2dl rapsolja

1/2tsk salt

2,5 dl kokande vatten

Blanda ihop allt och bred ut "kletet" ;) på en plåt med bakplåtspapper. Försök att få smeten ganska så tunn och skär den i rutor.

In i mitten av ugnen i 150 c och låt den smarra till sej i 50-70 min.

Jättegott som knäcke eller snacks. Strö gärna lite flingsalt på oxå, det e göttigt! :)



Nu ska jag uppdatera min iphone, hundra år sedan sist..

Ha en skön kväll så hörs vi!

Puss!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0