Att kunna vara en bra förlorare..

 
Imorse skrevs tentan så nu kan jag andas ut ett tag. Skönt är det och ja, nog om det. :) 
 
Nått jag däremot vill skriva om är innebandymatchen vi spelade ikväll. Tyvärr var det ett visst manfall så hade inga kvinnliga avbytare. Jag var lite spänd innan och var inställd på att det skulle bli en riktigt tuff match.
Matchen gick verkligen vår väg ikväll, vi vann med 7-5 mot ett fulltaligt lag och jag fick äntligen göra ett mål! Det var alldeles för längesedan nu så det satt fint. :) Man fick ju tänka lite taktiskt och "spara" på krafterna emellanåt men jag och Jessan redde ut det. :) Grabbarna var grymma, hade många fina löpningar och passningar fram till ett gäng snygga mål. :)
 
Det jag chockades lite över ikväll var dock hur vissa personer valde att uppträda på plan, både mot spelare och domare. Nu talar jag inte om vårat lag då vi hade bra stämning hela tiden och lade fokus på rätt saker, dvs- spela innebandy. Visserligen kan det ibland bli lite "gnälligt" när det är heta känslor med i spelet men kvällens kommentarer och ordval tog priset. 
I stundens hetta är det lätt hänt att tända till men det är aldrig ok att gå till personangrepp. Skärpning, oerhört pinsamt och osportsligt! Ett sånt beteende hör inte hemma i några sportsammanhang, inte äns i korpen!! (Eller inte nånstans över huvudtaget..) 
 
 
 
Nu sitter jag i soffan, framför finalen av X-factor. Blev galet sugen på julmat, framförallt det "kalla" så har ätit sill och gravad lax. Nom nom! :) Nu blir det mys resten av kvällen, ska försöka komma ner i varv lite efter dagen som varit. Imorgon äre glöggfest hos Malin, ska bli riktigt kul! :) Tänkte ta ett träningspass på dagen, osså städa lite här hemma med. 
 
Ni får ha en skön fortsatt kväll och sköta om er!
 
Puss å kram! :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0