Skrutt-tjej med mupp-hjärta

Idag har jag haft en såndära skruttig dag. Har haft ont i kroppen och känt mig allmänt tråkig bara. Sådär som det kan va ibland. Aja, får ta en pepp på den helt enkelt.. :) 
 
Sen har mitt hjärta börjat muppa sig. Har märkt det mer och mer och nu känner jag det varje dag. Det slår lixom extraslag och i samband med det så känns det som att hjärtat hoppar över ett slag oxå. Känns helskumt och det bankar till hårt i hela bröstet när det händer. Vet med mig att jag känt det tidigare men aldrig såhär frekvent, nu känner jag det dagligen somsagt. Har inte märkt av det vid träning dock vilket är skönt utan det är alltid när jag är "i vila". 
Har ju googlat på det, (på gott och ont) och det verkar oftast inte vara någon fara men vårdcentralen ville att jag skulle komma och ta ett EKG så ska dit på fredag morgon och träffa en läkare. Lika bra, särskilt eftersom det ökat och jag vill heller inte behöva oroa mig. Skönt att veta vad det beror på lixom, vill ju våga ta ut mig när jag tränar oxå och inte behöva tänka på hur hjärtat slår.
 
Hoppas på att resten av denna tisdag ska bli bättre, är ganska säker på det eftersom jag ska hem till Erica å mysa. :) Tänkte passa på att färga håret oxå, (utväxten) och det gör säkert susen. Var och simmade några längder förut i simhallen, sen blev det bubbel och ångbastu. Riktigt skönt i kylan! :)
 
 
Nu ska jag strax bege mig mot Lambohov. Ha en skön kväll och ta hand om varandra!
 
Puss!
 
/Skrutten


Kommentarer
Christoffer

Så där har jag haft i flera år. Hjärtat rusar och det känns som 10 slag på 0.5 sek och luften går lixom ur mig. Det är jäkligt vidrigt och i början blev jag livrädd. Den värsta gången var för ett år sedan då jag hade sovit extremt lite och drog i mig kaffe och sen åkte jag med en kompis och åt buffé och åt mig proppmätt och coca-cola till det. Efteråt köper jag en Red Bull och i bilen hem får jag en sån där attack och det kommer hella tiden med ett mellanrum på 2-3 minuter. Det höll i sig ca en timme och då var ångesten hög. Jag har gjort EKG två gånger och dom säger att det inte är något fel på mig.

Svar: Oh fy! Ja det låter riktigt otäckt! När det är just hjärtat som bråkar är det ju lite extra läskigt med. Skönt att höra att du fått lugnande besked. Verkar somsagt inte helt ovanligt. Tack för dina lugnande ord och att du delade med dig. :) Hade så bra!Kram!
Åsa Johansson

2012-12-11 @ 18:13:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0