Min första mil!! :)

 
Fick ett infall förut och beslutade mig för att idag skulle jag springa en mil utan vila. Jag har aldrig någonsin gjort det förut då just löpning inte är nått jag föredragit som träningsform. Har alltid behövt en boll att springa efter om jag ska löpa. ;) 
Har ändå känt att jag velat avverka 1 mil och idag var det dax. Det gick över förväntan vad gäller konditionen och det jag tyckte var värst var att jag fick ont i ljumskarna efter ett tag. Jag är ju inte van att springa så länge så har ju med det att göra. Det tog lite över 1 timme och det är jag nöjd med. Mitt nästa mål är att springa samma sträcka utomhus så det är bara att kämpa vidare. Jag är otroligt glad över att min kondition har förbättrats så pass mycket och det har jag thaiboxningen att tacka för. :)
 
En annan grej som gjorde mig glad var att under tiden som jag stod på löpbandet stod det en tjej bredvid och tränade intervaller. Hade inte full koll på hur hon gjorde men tror hon sprang som snabbast på hastighet 18. Galet snabbt och grymt bra gjort så jag var ju tvungen att kommentera det. :) Hon tackade lite sådär blygt sen var det lixom inte mer med det. :) När hon var färdig så kom hon tillbaka och tackade igen och sa att hon blev så glad av det jag sa och att det gjorde hennes dag. :) Jag sken upp och flåsade fram att jag var jätteimponerad av henne. :) 
 
Riktigt kul att kunna göra en annan människa glad. Det är så lätt att "tänka" en massa om andra men bara för att man inte känner dem så säger man inget. Ska försöka fortsätta ge komplimanger till folk som sliter, även om jag inte känner dem. Det som händer är att du förmodligen gör någon annan riktigt glad så varför inte? Varför hålla det för dig själv om det kan glädja nån annan? :)
 
Nu ska jag ladda om inför en kväll med glögg, fest å några av de finaste tjejerna jag känner. :) Hoppas ni får en härlig kväll vad ni nu hittar på! :)
 
Här kommer avslutningsvis en bild jag pysslade ihop med distans, förbrukade kalorier och tiden på milen. :) 
Tack för alla fina kommentarer, ni stärker mig mer än ni anar! Tusen tack! <3 :)
 
 
Puss å kram
 


 

 
 


Kommentarer
Henrik liu

Du ska va stolt över dig själv . Kram

Svar: Tack Henrik! :)
Åsa Johansson

2012-12-08 @ 17:15:04
Anna-Karin

Fy fan vad duktig du är Åsa! Så imponerad. Kanske kan vi "mila"tillsammans i vår. Har en bra sträcka runt hackefors. Ha nu en fin kväll! Kram

Svar: Tack vännen! Det gör jag mer än gärna! :) puss å kraam
Åsa Johansson

2012-12-08 @ 17:43:15
URL: http://www.chezannakarin.blogspot.com
Sandra på klubben

Då måste jag passa på att skriva att du verkar vara en jäkla härlig tjej. :-) Starkt jobbat med viktnedgången och träningen!

Svar: Oh vad go du är! Tusen tack! Det värmer massor ska du veta! :) Må så gott så ses vi på klubben. :) kraam!
Åsa Johansson

2012-12-09 @ 09:44:42
URL: http://bittens.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0