Nu är jag här!

Så, efter en del velande fram och tillbaka så har jag beslutat mig för att starta en blogg. Den kommer att innehålla det mesta vad gäller min resa till att må bättre, bli lite mindre men starkare och få en bättre relation till min kropp.

De där kilona, som sakta smyger sig på en utan att man märker det har nu efter några år blivit för många helt enkelt och i våras/början av sommaren kom chocken..
Ställde mig på vågen (har undvikit vågar i flera år för att slippa se verkligheten i vitögat) och vägde 15 kg mer än jag hade trott. Siffran visade 77kg och jag är endast 160cm så ja.. Ni fattar..

Med en klump i magen gick jag ut på baksidan för att fortsätta sola, det kändes "sådär" om jag ska vara ärlig. Där någonstans bestämde jag mig för att ta tag i det på riktigt. Har gjort några halvdana försök tidigare som alltid runnit ut i sanden och eftersom jag skyddat mig från allt vad vågar heter så har jag inbillat mig att "det nog inte är så farligt".

I dag är jag glad att jag ställde mig på vågen hemma hos pappa. Hade jag inte gjort det hade jag med största sannolikhet fortfarande vägt 77 kg eller mer.

Nu gällde det att lägga om allt, lägga i en högre växel helt enkelt. Jag började att minska ner på kolhydrater och äta mindre portioner men oftare under dagen. Jag är ingen frukosttjej utan kunde gå en hel förmiddag utan något i magen för att sedan äta mer under dagen och kvällen.
Sen var det ju det där med träning.. Pratade en del med min bror om "problemet" och han lovade att hjälpa mig. Sagt och gjort, han hjälpte mig att lägga upp ett träningsschema som han tyckte funkade så jag hakade på.

Nu är det gymet fyra ggr i veckan plus konditionsträning och det har redan hänt en del på vågen. Jag väger mig varje fredag och förra veckan stod vågen till min stora glädje på 68kg. :)

Det var allt för denna gång.
Må väl! :)






Kommentarer
Jojjo

Grytm vännen! Keep om going!! Puss

2012-07-04 @ 19:47:23
Åsa

Tack finaste duu! <3 :)

Puss på dej

2012-07-04 @ 21:19:09
URL: http://entillviktblogg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0