Sparring! :)


Oh vad jag är trött!! :) Ikväll var det sparring på fightcenter för oss nybörjare som ville testa. Vi fick låna skydd och sen vare bara att köra. :)

Vi tog det ganska lugnt och det var riktigt kul! Sen är det läskigt att ta emot slag och sparkar men man vänjer sig väl antar jag. Samma sak att dela ut slag och sparkar till någon annan, även om man tog det lugnt så var det ovant.

Jag är iaf glad att jag vågade testa att sparras och ser fram emot att lära mig mer. Sen är det ALLTID frivilligt så den som inte vill behöver absolut inte. Det är jätteviktigt att det känns bra och man kan självklart träna utan att sparras om man vill det. Inga problem! :)

Ska ta en snabb dusch nu sen blire sängen, slänger in en bild som avslutning från "skuggboxningen" ikväll som Jonas tog. Hans blogg hittar ni i länklistan till vänster och han är chefstränare på fightcenter. Honom kan ni vända er till om ni har frågor och sådär. :)

Det är förresten dax att köpa lite nya träningsbyxor märkte jag ikväll, de jag hade på passet åkte ner stup i kvarten. ;) Känns bra... ^^

Puss å kram!







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0