Att få vara stolt.


Jag har tänkt mycket på det här med stolthet. Vi är nog i regel lite för dåliga på att vara stolta över oss själva. Eller så talar jag för mig själv men det är en uppfattning jag har, rätt eller fel.

Många kanske är rädda för att verka skrytsamma och egenkära. Men enligt mig är det någonting helt annat.

Att få vara stolt över sig själv, för den man är och det man åstadkommit borde vara helt naturligt. Det handlar inte om att vara bättre än någon annan och jämföra sig med andra utan om att fokusera på det man själv åstadkommit, se det och ge sig själv cred för det.

Om man inte kan se det och glädjas över ens egna framgångar på samma sätt som man kan glädjas med andras så tror jag att det är svårt att på sikt nå sina mål.

Jag har många gånger varit lite "rädd" för att uttrycka min glädje över att jag faktiskt lyckats med det jag bestämt mig för. Jag har varit rädd för vad folk ska tycka om mig och att jag framhäver mig själv som "duktig" och egenkär. Nu är det ingen som uttryckt det alls utan alla har varit otroligt peppande och gett mig massor av kraft och för det är jag evigt tacksam utan det här är en rädsla som kommer från mig själv.

Jag har trots det, valt att utmana mig och dela med mig av hur det går. Jag gör det inte för att "synas" utan för att få motivation själv och sporra andra som vill göra samma sak. Visa för andra att det faktiskt går! (Kan jag så kan du, som jag tidigare skrivit.)

Jag vill ju dela med mig av allt, därför valde jag att skriva om det här oxå som är något jag faktiskt tänkt på. Jag tvekade länge innan jag överhuvudtaget startade bloggen. Dels pga detta och av rädsla för att "misslyckas". Tokläskigt att lämna ut sig såhär emellanåt men va tusan, det hjälper mig i längden och kan det hjälpa andra så är det mer än "grädden på moset". Det är nästan det bästa! :)

För att nämna dagens träning lite kort som avrundning på inlägget så blev det thaiboxning i vanlig ordning ikväll. Mycket olika kombinationer med både slag, sparkar och knän och avslutades med fys. Det är alltså en ganska mör tjej som skriver det här. ;)

Ska kika lite i mina psykologiböcker nu innan sängen kallar. Må så gott därute och kom ihåg att vara stolta över er själva! Ni är så bra!! :)

Puss!




Kommentarer
Ivung

Bra skrivet jag förstår hur du tänker! Alla som brinner för det dom gör och som vill någonting mer och som vågar sätter upp tydliga mål har all rätt att vara stolta över sig själva!

Det finns ett utryck som jag gillar och det säger att "du måste våga förlora, för att kunna börja vinna".

Sikta högt, träna hårt oavsett vad det är du tränar på och var STOLT! Det är så vinnare görs!

kram J


Svar: Tack för dina ord Jonas! :) Jag behövde dem idag. Må så gott så ses vi på lördag! :) Kram
Åsa Johansson

2012-10-25 @ 15:43:46
Caroline

Heje! Tror att jag aldrig svarade tillbaka på kommentaren, klart vi ska ses snart! Dra en fika/vin kväll, jag o Mallan pratade om att se Twilight someday när den haft premiär, vore ju jätte kul om vi kunde gå alla? Stor kram på dig!

Svar: Ja gärna!! Låter toppen! Den har väl premiär snart med va? :)Puss å kraam
Åsa Johansson

2012-10-25 @ 21:44:54
URL: http://czackrisson.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0