Kostföreläsning och tjejhäng!


Var ikväll på kostföreläsning på fightcenter. Det var riktigt intressant och jag tyckte att vi fick bra riktlinjer kring kost och träning och hur man kan tänka. Jag ska försöka att fokusera mer på vad och hur jag äter, inte i form av nån speciell diet utan mer på vad min kropp behöver för att må bra.

Jag har några kilo kvar att gå ner, sen gäller det att hålla det och fortsätta ge kroppen vad den behöver för att hålla sig frisk och stark. :)

Johan Holm, PT på world class var det som föreläste och han pratade om vikten av att äta alla mål och fylla på med näring efter träning då träning är nedbrytande för kroppen. Han gick igenom betydelsen av kolhydrater, proteiner, olika fetter och mineraler osv. Vad man ska tänka på om man vill gå ner i vikt och vad man ska tänka på om man vill öka, främst då i muskelmassa.
Bra och givande föreläsning. :)

Efter den gick jag och mötte upp Malin. Jossan, en tjej från thaiboxningen hängde med en kortis oxå och vi gick och satte oss på Sol och Ris. Där blev det phad thai med kyckling (som vanligt) . Mumma! ;)

Resten av kvällen spenderades i Malins soffa med först Skavlan och sen Hannibal. :) Skön fredag helt enkelt!

Imorrn är det innebandymatch igen, ska bli riktigt kul då jag missade senaste matchen.

Nä nu måste jag sova.. :)
Hade gott!

Puss!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0