Man ger och man får.. :)

 
Tentan gjord. Kändes ok. Punkt. ;) Ska inte lägga mer energi på den nu utan fokusera på vad som komma skall.
 
Idag fick jag ett sånt där härligt mail igen från en tjej jag inte träffat så mycket alls men som jag är vän med på facebook. Hon ville bara skriva och berätta att hon läser min blogg och att hon inspireras av den. Hon har nu börjat sin viktresa neråt efter sin tredje graviditet och jag är övertygad om att hon kommer att lyckas! :)
Tack igen, för ditt mail. Det gjorde min dag ska du veta och jag tror stenhårt på dej! :)
 
Har även ikväll pratat med en annan kompis som står i startgroparna till att börja ta hand om sig själv mer. Inte heller där har jag några som helst tvivel på att hon kommer lyckas. Det handlar om att våga se sanningen i vitögat och ta smällen och smärtan som det innebär och vända det till motivation. Vad vågen än visar så låt det inte knäcka dej utan tänk istället att "skönt, jag är påväg härifrån nu och det kommer gå bra."
Lätt att säga kanske för jag minns ju min "chock" som jag fick när jag stod där på vågen, fisblek och överviktig i min bikini i våras.. Ingen kul känsla alls men jäklar vad den fick mig motiverad.
 
Vi är flera som kämpar och jag tror att det är lättare när man vet att fler går igenom samma sak och att man kan hjälpas åt när det är motigt. Det är slitigt emellanåt, det gör ont i hela kroppen framförallt när man inte är van vid att träna och man kan bli sjuk i början och vara otålig för man vill få resultat snabbt. Men håll i, det vänder och resultaten kommer. Se det som en livslång investering i dig själv och hitta en livsstil som är sund och som passar din livssituation. Då är risken mindre att du faller tillbaka till gamla mönster. Tror det är lättare att falla tillbaka om man inte mår bra under tiden man kämpar. Varför ska du gå tillbaka till vanor som inte är bra för dig om du hittat ett sätt som får dig att må bättre och som funkar?
 
Ikväll är det förövrigt thaiboxning på schemat för mig. Det kan varmt rekomenderas och som nybörjare på Fightcenter har man möjlighet att testa två gånger gratis. Hör av er om ni vill hänga med någon gång! Vore jättekul! :) Kolla gärna Jonas Ivungs blogg för mer info. Länk finns till vänster. Honom kan ni ställa frågor till om det är något som ni undrar över.
 
Jag har funderat en del på det där med mål. Jag är snart i hamn, har bara några kilon kvar att tappa. Känner att det är viktigt att ha mål för det gör det roligt att träna och det sporrar en. Har tänkt sätta upp mål vad gäller "prestation" istället. Jag har t ex aldrig lyckats lyfta min egen kroppsvikt, alltså göra "chins". Det är något jag ska klara av har jag bestämt mig för. :) Sen har jag aldrig någonsin sprungit 1 mil. Det ska jag oxå klara av. Ska även utmana mig och testa nya träningsformer framöver. Kommer fortsätta att träna och skriva om min träning här på bloggen och hur det går. Sedan får vi se vart fokus ligger just då. Ser fram emot den dagen jag kan göra chins. Damn, det kommer bli aaazum! ;)
 
Avslutar inlägget med lite bilder. Har i princip inte haft tighta toppar på länge men nu ska jag minsann börja använda det igen. Det känns lite ovant såklart men ja, ska våga ha det och inte gömma mig i stora kläder mer. Slänger även in en bild på min "baksida". Har nog inte gjort det förut men där händer det ju grejer oxå så kan vara kul att ha något att jämföra med senare. Som vanligt har jag inte lyckats torka av spegeln ordentligt. Svårt tydligen.. ;)
 
 
Ha en skön kväll och ta hand om er i kylan!
Tack för allt jag får, ni är grymma hela högen! ♥
 
 
Puss å kraam!


Kommentarer
killen.blogg.se

Ser bra ut Åsa :) & snygg gadd du har :)

2013-05-21 @ 14:49:17
URL: http://killen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0