Hjälm på gymet..?


Idag var det en lite annorlunda dag på gymet för Åsan..
Till att börja med så gick brandlarmet så det var bara att utrymma lokalen och vänta på att räddningstjänsten kollat att allt va lugnt..

Efter det så lyckades jag få en stång i huvudet.. :(
Klantigt vare.. När jag skulle ändra vikten på cablecrossen för att köra biceps så tänkte jag inte på att det hängde en stång upptill i maskinen. Så när jag satt där på huk och grejade med vikterna kom den farande ner och träffade mig rakt i huvudet. Inte så jätteskönt! :(
Gick endå bra trots allt. Gick inte hål eller så men har fått en skön bula..

Efter det lite märkliga passet så tog jag bilen ut till Vidingsjös motionscentrum och sprang 2,5 km. Kände att det räckte, dels för att jag fortfarande är lite förkyld och så hann det bli ganska mörkt oxå.. Hösten närmar sig med stora steg och det märks ju framförallt på kvällarna..

Pratade med min bror ikväll och fick lite bannor om att jag sprungit ikväll. Jag har hela tiden trott att man kunde träna när man var förkyld, bara man tog det lugnt och att det är när man har ont i halsen som man ska passa sig..
Brorsan känner två kompisar som fått hjärtmuskelinflammation när de tränat och varit förkylda och även om risken inte är så stor att man skulle få det så är det ju självklart inte värt att chansa.
Det blir alltså några lugna dagar nu framöver utan pulshöjande träning.

Tänkte lägga in lite bilder på "dagsformen" oxå som avrundning på inlägget.
Har inte mätt mig på ett tag men ska göra det när "den dära veckan i månaden" är över. Samlar alltid på mig en massa vätska då nämligen. :)






Kommentarer
Sanna

Vältränad tjej!!!

2012-09-18 @ 20:29:16
sanna

* du är grym och din muskulatur är jättefin och syns verkligen! Jag har sagt det förr och jag säger det igen, daaamn vad du är duktig och har ett enormt driv! det finns ingen bättre egenskap för att ta sig långt i livet än just det drivet du har! grym är du gumman! <3

2012-09-18 @ 20:30:58
Åsa

Oh tack min fina frugis!! <3
Du anar inte hur glad jag blir av det du skriver! Tusen tack, och kom ihåg att DU är grym! Löv ju!

Puss!

2012-09-18 @ 20:39:34
URL: http://entillviktblogg.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0