Stress...


Kände mig aningen bättre imorse när jag vaknade vilket var jätteskönt!
Stack iväg en sväng till gymet och körde ett lätt styrkepass. Blev pass 2 men med lättare vikter än vanligt. Avslutade med en kortare promenad runt ån.

Det jag märkte och faktiskt måste erkänna är att jag lätt känner mig stressad om jag inte kan träna. Som igår, när jag inte mådde bra alls så började en liiiiten stress gnaga i mig. -" Tänk om jag blir sjuk och blir borta lääänge från träningen, tänk om jag får börja om från noll!?" Osv.....

Logiskt, så vet jag att det bara är att vila och ta nya tag när man blivit frisk och sålänge det inte rör sig om flera veckor av allvarligare sjukdom så är man snabbt tillbaka igen.
Men endå... Stressen.....

Gillar den inte, för den tillför inget och gör mig inget gott. Men nu har jag erkänt det högt, att den finns där. Nått att jobba på.. Det handlar ju om hur man förhåller sig till saker hela tiden. Hur ens inställning är och jag har ju sagt att detta får ta tid så stressen hör inte hemma här! Punkt.

Är nu i skolan och har en låååång föreläsning framför mig..
Sen blir det att plugga hela kvällen. Är kattvakt till pappas kisse så ska nog krypa ner i jacuzzin ikväll mellan psykologitermerna.. ;)

Ha en fin dag!

Puss!




Kommentarer
Elvis

Du är söt.

2012-09-12 @ 05:53:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0