Tänk om, tänk rätt!


Fortfarande snuvig och sådär "tung" i huvudet ni vet, som man blir när man e förkyld. Dock inget halsont som sagt så det e skönt.

Har vilat från träning idag och bara varit i skolan och efter det legat hemma i soffan. :)
Behövdes idag kände jag.

Pratade med Susanna om det här med "stress" och träning.
Kom på att jag endast vilat en vecka sedan jag satte igång i juni och det var när jag var på Cypern i somras. Annars har jag kört mina pass.
Vad jag förstått så äre inte helt fel att ta några dagars vila ibland så att kroppen kan återhämta sig och byggas upp. Allrahelst när man är sjuk såklart. :)

Sätter klockan tidigt imorrn iaf för att kolla min status, därefter bestämmer jag hur träningen ser ut. Antingen gymet eller annars en lättare promenad. Vill ju såklart bli frisk för jag saknar träningen redan och längtar efter att få svettas! :) Det är en ventil jag har och som jag behöver.

Men återigen, tänk om och tänk rätt. Ingen stress.. Jag tappar inte allt jag kämpat för bara för att jag blir förkyld och vilar några dagar.
Inser endå hur mycket det här betyder för mig och hur viktigt det är för mig att komma i form. Att fullfölja det jag påbörjat och att nå mitt mål.
För första gången på länge kan jag ärligt talat säga att jag är stolt över mig själv och den känslan slår det mesta, för den är på riktigt! :)

Har tidigare levt ett mer destruktivt liv när det kommer till synen på mig själv. Den bilden har sakta men säkert ändrats och jag jobbar numera "med" min kropp istället för "emot" den.

Jag är glad att jag har den kroppen jag har, att den fungerar och "gör" det jag säger åt den. :)
Min relation till min kropp har ändrats avsevärt sedan jag började träna. Inte bara för att den blivit något mindre utan för att den är stark, gör framsteg och utvecklas. :) Kroppar är grymma när man utsätter dem för lite press och ser vad de faktiskt tål och är kapabla till. :)

Så tack kroppen, önskar jag hade vetat tidigare hur fantastisk du var!

Som jag skrivit tidigare, kan jag så kan DU! Du är fantastisk och kan uppnå vad du vill, bara du ger dig f-n påt! ;)

Ska ta lite nässpray nu och se klart på fotbollen på teve.

Ha en skön kväll och kom ihåg hur fantastisk du är! :)

Puss på däh! ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0