Thaiboxning och ömma fötter! :)

Jag älskar thaiboxning. Det är en oerhört rolig och fysiskt krävande sport som får adrenalinet att pumpa. :)

Ikväll fick vi som tränat ett tag prova på aktiv mittsträning. Det innebär att den som håller i mittsarna bestämmer kombinationer och gör även små kontringar emellanåt. Det blev med andra ord flåsigt för båda och man var tvungen att tänka mer under övningen vilket är jättebra för utvecklingen. :) Ett riktigt kul pass och nu är jag heeelt slut. Tyvärr råkade jag få in en spark helt fel på Claudia så råkade träffa hennes höftben. Tack och lov gick det bra för henne men min fot är det värre med. Har fått en blodutgjutning (heter det så?) på ovansidan av foten så kommer nog vara ömt i några dagar.
Men återigen- skönt att det inte var nån fara med Claudia! Det värsta jag vet är att göra andra illa, jag får så otroligt dåligt samvete även om det inte var med flit. Har testat på sparring lite tidigare och hade otroligt svårt för att ge slag och sparkar då. Det kommer lixom inte naturligt utan är något jag måste öva på om jag ska börja sparras ordentligt framöver. Antar att man kommer in i det och vänjer sig efter ett tag oxå. :) Om inte annat så lär man ju få sig ett par slag mot sig oxå. Det gäller att ge och ta, hehe! ;)

Tränade som sagt med Claudia ikväll. Hon var riktigt grym och jag ser fram emot flera pass på fightcenter med henne. :) När man är sådär toktrött och känner att "nu, nu trillar jag snart ihop", då är hon där och pushar, stöttar och lyfter en så man orkar den sista biten i mål. Det är guld värt, så tusen tack för ikväll fina duu! :) Hon är förresten PT på worldclass så nu vet ni vem ni kan gå till om ni vill ha hjälp med träning. ;)

Vet att jag nämnt det förut, men häng mer än gärna med och testa thaiboxning. Det finns alltid två instruktörer på plats så att en kan visa de som är helt nya. En otroligt trevlig och bra klubb med sköna medlemmar och god stämning. :) Så häng med! ;)

Nu ska jag fylla på med mat, det behövs efter kvällens pass vill jag lova! :)

Hoppas ni mår gott därute och att ni haft en fin dag!

Puss och kraaaam!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0