Träningsmässa! :)

Idag har jag och fina Claudia kollat in träningsmässan som pågår under dagen och imorgon i konsert och kongress här i Linköping. Det var riktigt kul med otroligt många utställare och uppvisningar från de olika gymen som finns i stan. :) Jag är nu full av inspiration och längtar redan efter nästa träningspass! :)

Har ni möjlighet och tycker att det är roligt med träning och hälsa så tycker jag verkligen att ni ska gå dit. Det finns någonting för alla, från kosttillskott till gratis massage. ;)

Jag och Claudia testade att göra varsin kroppscanning där man mäter kroppens sammansättning. Jag var helt ärligt lite nervös innan. Även om jag visste att mina värden helt klart borde vara bättre idag än i somras så kanske de endå inte skulle vara helt bra lixom? Jag vet ju heller inte hur värderna såg ut då och det hade varit kul att se förändringen.
Som tur var hade jag bra värden rakt igenom! :) Vikten var med kläder och direkt efter att vi ätit lunch så jag antar att den hållit sig på samma nivå senaste tiden. Brukar annars mäta mig på morgonen, naken och innan frukost. (Helst efter ett toabesök oxå!) ;) haha!
Vad gäller kroppsfettet så vet jag att jag hade större andel i procent när jag var "ätstörd". Mätte mig på Nautilus (nuvarande actic) där jag då tränade. Det beror säkerligen på att jag inte hade lika mycket muskler då. Sen var det vatten, hur mycket muskler man har i kilon och den fysiska graderingen står för nån form av sammanfattning av den fysiska nivån förstod jag det som. Sen var det mineraler, min förbränning i vila och min metaboliska ålder. Två år yngre än vad jag är! :) Kändes otroligt skönt och roligt! :) Den sista som står för bukfettman vet jag egentligen inte så mycket om mer än att allt mellan 1-12 är normalt och där hade jag 3 så det är jag supernöjd med. Bukfettman är ju farlig så den ska man försöka hålla nere.

Lägger upp bilder på mina värden och "förklaringen". Som sagt, var orolig över att de skulle vara dåliga för jag hade som sagt ingen aning. Men jag är oerhört glad över resultatet och detta visar ju att träning och bra kost märks även på insidan. :)

Ska bli roligt att göra ett likadant test om några månader och se om det hänt något mer. :)

Nu ska jag strax iväg på mello- kväll med ett gäng fina tjejer. Hoppas ni får en fortsatt härlig lördag och passa nu på att gå på mässan imorgon, det är sååå värt det! :)

Puss och kram! :)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0