10 år...

.... Sedan studenten, balen, och den där galna klassresan till Ayia Napa.

Är kattvakt idag hemma i ekholmen. Där i ett klädförråd i hallen hänger min balklänning. Provade den för ett par månader sedan, och då var det en rejäl glipa i ryggen. Det fanns inte en chans att jag skulle kunna stänga den utan att ha sönder klänningen.

Idag var det dax igen... Klev i den lite sådär nervöst. Tänk om jag skulle komma i den, ja- på riktigt den här gången. Att det där blixtlåset faktiskt skulle gå ända upp.

Stod där och drog i blixtlåset. Uppåt osså uppåt, snart där... Och det gick! På riktigt!! :D

Det kan låta fånigt kanske men att stå där, i den där något skrynkliga klänningen framför spegeln i pappas hall, det gjorde min dag. 2003 var den senast i bruk. Idag, 10 år senare kommer jag i den och det är en fantastisk känsla. Jag har ju tidigare skrivit om att det är viktigt att ha små delmål på vägen. Det här var ett sådant. :)

Ha en underbar dag därute, fortsätt kämpa- det lönar sig, MEN glöm inte bort att klappa dej själv på ryggen för de framsteg du gör på vägen. Det är dem som tar dig framåt och tillslut i mål. :)

Puss och kram <3



 



Kommentarer
Robin

Grymt snygg :).

Svar: Tack du! :)
Åsa Johansson

2013-01-30 @ 18:37:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0