Dagens träning + recept

 
Ikväll var det dax att träna armar, axlar och mage. Med mig hade jag Evelina och vi kämpade oss igenom övningarna med bravur, om jag får säga det själv. ;) Evelina är grym och hon är riktigt stark. Blir så stolt över henne när hon vågar utmana sig själv och göra fler set och använda högre vikter. :) Det gäller att våga göra just det, köra tungt och gå ifrån de hanterbara vikterna. Jag får kämpa med det själv ibland men det är så jäkla skönt efteråt när man är helt slut i kroppen men samtidigt full av endorfiner! :)
Just då är jag stark och lycklig och det är en känsla jag aldrig vill vara utan igen.
Träning gör som sagt under för dig, både fysiskt och psykiskt. :)
 
Passade även på att testa ett recept på nyttiga chokladbollar som jag hittade på en blogg som skrivs av Lisa som är PT och friidrottare. Här hittar ni den! :)
 
Så, receptet! :)
 
Blanda ihop följande torra ingredienser:
1,5 dl fiberhavregryn,
2 msk kakao,
3 msk Stevia strösocker,
2 krm vaniljpulver,
1 krm mineralsalt.
 

2,5 msk kokande vatten med 1 tsk snabbkaffe + 2 suketter. Låt dessa lösas upp i kaffet.
100 g fettfri (0,5%) kvarg.

 

Blanda ihop allt torrt, sedan kaffet och kvargen. :)

 

Värt att nämna är att enl. Lisa så innehåller en sats av dessa 382 kcal jämfört med ett originalrecept som innehåller hela 985 kcal. En rejäl skillnad med andra ord. :)

Jag tyckte om dem, även om de självklart inte smakar exakt som "vanliga" chokladbollar. Men med tanke på mängden kalorier som reducerats så är jag supernöjd! :)

 

 

Tack Lisa för att du delade med dej av receptet! Dessa ska bakas flera gånger, helt klart! :)

 

Nu är det dax för sängen, hoppas ni haft en bra start på veckan!

Sov så gott och sköt om er!

Puss å kram! <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0