Godis!


Har en dag i veckan, ok... Jag ska erkänna att ibland blir det två... Men vanligtvis rör det sig om en dag i veckan som jag unnar mig preciiiis vad jag vill. :) Både vad gäller mat och godis. Det kan vara vilken veckodag som helst, vardag som helgdag. Men vet ju att jag får hålla igen på helgen om jag tagit "min dag" mitt i veckan. Vissa veckor blir det ingen sån dag alls, och andra blir det som sagt två.. Men ja, har hittat ett förhållningssätt som funkar för mig och det känns bra. Har inte alls samma sötsug längre och när jag väl äter godis så smakar det inte lika "gott" som förr. Brukar för det mesta vara nöjd efter bara några bitar numera och "överäter" aldrig längre som jag kunde göra förut. Är ganska säker på att jag hade något form av sockerberoende tidigare och det är så skönt när man väl lyckats bryta det. För det är verkligen ett beroende!

Idag fick det bli min godisdag. Fick ett sånt grymt sötsug på eftermiddagen så ikväll fick det bli en sväng till Hemköp.
Köpte morötter, kvarg, keso, avokado och en påse LÖSGODIS! Nom nom! :) Tror mitt sug efter godis har liiiite att göra med att den där "kvinnliga veckan" började idag. Brukar ju kunna ha ett finger med i spelet. ;)

Så godis -och vilodag från träning har det varit denna onsdag. Riktigt skönt! :)

Det är ok att äta godis ibland, tror personligen inte så mycket på "förbud". Enligt egen erfarenhet så tycker jag nämligen att det blir svårare att låta bli sånt jag bestämt att jag inte får äta alls. Hade en godisfri månad i höstas utan problem visserligen men godis är inte längre ett "måste" för mig på samma sätt som det var förut.

Då har jag svårare för att hålla mig ifrån cola zero t ex som jag fortfarande kan känna mig "beroende" av. Brukar säga att det är mitt substitut för kaffe. ;) Det har dock blivit bättre med det men det är svårt att "ge upp" vissa saker, helt klart.

Som jag skrivit förut så tror jag återigen att man måste hitta ett sätt som fungerar för en själv. Jag känner att mitt sätt fungerar för mig och upplever att jag hittat en sund balans i att äta bra mat och att unna mig ibland.

Däremot, om man ska bryta ett sockerberoende behöver man nog passa sig ännu mer. Jag var mycket hårdare i början just för att jag hade ett beroende att bryta. Det var inte lätt, men det gick tillslut så håll ut tills det vänder. För det gör det. :)

Nu ska Åsan sova, imorgon blir det mys på stan med en kompis och hennes lille son, sen ska det svettas på gymet. :)

Hade så bra å sköt om er!

Puss å kram!






Kommentarer
Elin

Vad sjukt! stod i duschen förut där alla mina tankar börjar och tänkte på att det är dags för en förändring som Åsa gjort, hon var godisråtta och även jag, så kan hon så kan jag =) Så går jag in på din blogg så har du skrivit om just det här, för en av mina tankar var även undra hur hon förhåller sig till coca cola zero idag =D
Det jag egentligen kom hit för att säga är att du har inspirerat mig! Jag är på gång! Har sagt det för lite, alldeles för lite att du är grym och så sjukt snygg (vilket du alltid varit) men att ta klivet att tex klippa av dig ditt långa hår modigt och även allt annat som du gjort. Ville bara säga det kanske lite luddigt inlägg men tror du är med i mitt tänk =) <3 <3

Svar: Nämenåååh va go du är Elin! :) Så glad jag blir av allt det du skriver! Tusen tack gumman! <3 :) Så roligt att höra att du bestämt dej oxå! :D Kör så det ryker- jag finns här och peppar och hejar på dej som bara den. Jag vet att du kan, tvekar inte en sekund på det ska du veta. :)
Sköt om dej nu så kan vi väl höras av snart!? Kanske kan ta en tjejkväll snart och bara mysa å snacka en massa?

Puss å kram på dej fina! <3 :)
Åsa Johansson

2013-01-10 @ 00:04:44
URL: http://elinsstart.blogg.se/
Elin

Det är bra kan nog behöva lite pepp du vet ju hur jag är ;) Ja de tycker jag verkligen vi ska göra, var alldeles för länge sen! Nästa vecka är jag ledig nästan hela veckan ska vi ses? =) Jag jobbar som fasen nu fre-sön så lite svårt o ringas men smsa är lättare hör av mig =) <3

Svar: Ja nästa vecka funkar nog bra! :) kan ju höras över sms å bestämma nått! Hade bäst sålänge å sköt om dej!
Puss å kram! <3 :)
Åsa Johansson

2013-01-10 @ 23:41:47
URL: http://elinsstart.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0