Hon är igång igen! :)

Hade några dagar i början av veckan där jag avstod helt från träning. Tror dock att det inte är så himlans dumt att låta kroppen vila ibland. Vila och återhämtning är ju grymt viktigt eftersom träning faktiskt är nedbrytande. Låter ju hemskt men så är det. :) Det är därför många upplever att de t ex blir sjuka när de börjar träna, något jag upplevt tidigare med. Ett tips då är att fylla på med bra antioxidanter som motverkar just detta.

Igår började jag dagen med att träna på FRISK med Susanna. Fokuserade på ben och det blev även lite rumpa. Vi körde även några övningar med TRX- banden som Claudia visat.
Jag har inte vågat mig på det tidigare men efter introduktionen av Claudia är jag lite liiiiite tuffare. ;)
Ska till medley senare idag och då ska jag kasta mig över dem tänkte jag. :)

Finns en övning för magen som är grymt bra och som jag fastnat för. Du står som i plankan med fötterna i banden. Sen drar du upp knäna mot hakan så det blir som "omvända crunches". Du får då även med andra muskelgrupper som ben och armar t ex och den svider rejält- precis som det ska! :)

Ska ner på stan nu en sväng, sen blir det gymet.
Hoppas ni har en toppen lördag!

Må så gott och sköt om er!

Puss å kraam!



Kommentarer
Carro

Tack fina du!
Du mä :) Jag har alltid velat testa den där övningen med banden, men du vet hur det är när man är typ fast i gamla vanor ;)
Du kanske har lust o träna ihop någon dag nästa vecka?
Puss o kraam

Svar: Självklart hjärtat! Det kan vi göra! :)Det är ju somsagt väldigt lätt att hålla sig till gamla övningar och det man är van vid. :) Ha en fortsatt fin lördag så hörs vi av om en dejt!

Puss å kraaam! :)
Åsa Johansson

2013-01-05 @ 14:29:30
URL: http://www.czackrisson.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0