Kontraster..

Idag har det varit en sån där konstig dag.. Eftersom jag även idag varit hemma från jobbet har livets kontraster verkat extra tydliga.

Vaknade av att det var ett redigt kalasande utanför och det tog nån minut innan jag förstod vad det var frågan om. Just det, studenten. Unga människor som "springer ut" med sina vita mössor och är i allra högsta grad levande. Staden är deras och livet tycks vara sådär härligt bekymmerslöst. Om man bara kunde stanna i den där bubblan..

Fick imorse även veta att en person omkommit igår kväll i en mc olycka utanför stan. Jag kände honom inte personligen men vi hade flera gemensamma vänner. Han ska ha varit en riktig eldsjäl som gjort mycket gott för många människor och varit en förebild för ungdomar. Fick även höra att hans flickvän är gravid och där brast det för mig. Livet är så jäkla (näää jag ångrar mig) JÄVLA orättvist!!

Jag blir arg, men jag vet inte vem jag ska bli arg på.. Sedan blir jag ledsen när jag inser att det är såhär livet är. Inte jämt (tack och lov) men ibland är det såhär överjävligt orättvist. Till vilken nytta?

Mina tankar finns hos alla hans anhöriga och hos det lilla livet därinne som tyvärr aldrig får träffa sin pappa.. :(

Ute skiner solen, för första gången idag. Det skålas på stan i vita klänningar och sneda slipsar. Kvällen är ung fortfarande och Lasse Winnerbäck släpper nytt material till hösten..

Livet går vidare, men snälla.. Lev nu. För "nuet" är det enda vi har och det är allt vi vet. Lev livet som om du tar studenten varje dag, iaf i sinnet. Lyckligt ovetandes om vad som händer i framtiden.

Plötsligt känns det inte så jäkla farligt att ligga hemma med hosta. Eller att ytterligare en planka i mitt sängskåp har lossnat.

Nu ska jag göra det bästa av kvällen. Synd bara att det ska behöva ske tragedier i ens närhet för att man ska få insikt om saker och ting. Livet är konstigt.

Ta hand om er och era nära och kära. <3

Största pussen och kramen ever!!

Love you!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0