Vem vill jag vara?

Om du skulle sluta dina ögon och fantisera om din 80 årsdag. Hur skulle den se ut då..?

Tänk ut tre personer som skulle hålla ett tal till dig, vad skulle de säga? Framförallt- vad skulle du vilja att de sa? :)

Den första som skulle hålla ett tal till mig skulle vara en liten vithårig dam i min ålder som varit min vän och vapendragare i många år. Hon skulle tala om vilken fin vän jag alltid varit och som funnits där i ur och skur.

Den andra personen som skulle resa sig upp är en farbror, ytterst stilig och som åldrats med charm och värdighet, min framtida make. ;) Han skulle berätta om första gången vi sågs och hur vi lyckats hålla kärleken sprudlande och vid liv under alla våra år tillsammans. Han skulle även berätta om hur mycket han älskar mina bakverk och att jag alltid håller ordning på honom när han tappar bort saker som sina glasögon. Han skulle även reta mig för att jag förmodligen skulle vara den äldsta människan som fortfarande inte lärt sig dricka kaffe. ;)

Den tredje personen som skulle resa sig skulle vara min dotter. Hon skulle berätta om hur tacksam hon är för att jag alltid stöttat henne i hennes val hon gjort i livet och att hon alltid haft någon att vända sig till. Hon skulle även prata om fina minnen från sin barndom och hur hon nu försöker att föra dem vidare till sina egna barn- mina barnbarn..

Jag kan avundas den där 80 åriga damen som sitter där på sin födelsedag med tårta och med rummet fullt av släkt och vänner som skålar och firar henne. Hon sitter ju där med facit i hand på allting. Hon har svar på alla frågor..

Jag har nämligen en förmåga att ibland oroa mig för saker och tänka alldeles för mycket. Jag tror inte att det är bra. Inte alls! Egentligen borde jag, som den gamla damen bara njuta här och nu och inte tänka på framtiden och alla val man har framför sig. Det brukar ju ordna sig på ett eller annat sätt i slutändan.

När jag tänker för mycket finns träningen där som ett otroligt bra verktyg. Framförallt nu när jag söker jobb och emellanåt har tiden till att fundera en del så är träningen toppen.


Bloggen handlar visserligen om min viktresa neråt men tänker att den även ska beröra den inre resa jag gör. Det innebär för mig att må bra inifrån och ut och jag jobbar på båda delarna hela tiden. Den "yttre" resan rullar ju liksom på nu, och den "inre" börjar ta vid mer och mer då polletterna trillar ner hejvilt emellanåt. :)

Ett inre mål jag har är att "chilla" som den gamla tanten gör som äter tårta. Ta saker och ting med en klackspark och ett "tjohej" lite oftare. Sträva efter att vara en god vän, en kärleksfull partner och en bra förälder om jag någon gång får bli mamma och känna ett lugn i att jag gör så gott jag kan- och det räcker. Allt detta är otroligt viktigt för mig.

Jag ska även sträva efter att aldrig någonsin tappa bort mig själv som jag gjort tidigare i mitt liv. För har man inte sig själv är det svårt att finnas där för andra. Om jag nu skulle behöva påminna mig om allt detta ska jag tänka tillbaka på hur jag visualiserade mig min 80 årsdag och styra skutan mot rätt kurs igen.

Det här är möjligen det mest röriga inlägg jag skrivit men behövde skriva av mig lite helt enkelt- och då kan det bli såhär. :)

I korta drag handlar det om helheten, vilken typ av person vill jag vara mot mig själv och andra? Hur definierar jag mig själv? Både på insidan och utsidan. Kan vara bra att stanna upp och fundera över det ibland, framförallt är det ett behov jag själv har, har jag märkt. :)

Med det säger jag godnatt. :)

Sov så gott och ta hand om er!

Puss och kram <3

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0