Träningsschema

Måndag och ny vecka... Började halvbra då min njursten ger sig till känna genom härliga trägningar i ja... Ni fattar... -_- Hur som helst så ska skiten bort på torsdag och helt ärligt så nästan längtar jag! Iaf tills efteråt.. ^^

Träningen rullar på som vanligt, har upptäckt vikten av att stretcha ordentligt. Det slarvades det med igår och aj aj aj säger jag bara. Så numera får det inte tummas på stretchingen nå mer. Punkt. :)

Tänkte skriva lite om vilka övningar jag kör. (Förklarar inte hur alla går till då det förmodligen skulle låta helt oförståeligt då jag är sämst på att förklara, men undrar ni nått så fråga så försöker jag att svara..) haha ^^
Tränar mest med maskiner för tillfället och har endast några övningar med fria vikter.

Pass 1; Rygg, ben, biceps, mage

(reps*vikt*set)

Rygg:

Latsdrag 12*30kg*3

fri hantelrodd 12*8kg*3

Roddmaskin 12*25kg*3

Ben:

Benpress 12*100kg*3

Ytterlår 12*50kg*3

Innerlår 12*50kg*3

Baksida lår (ett ben i taget) 12*25kg*3

Vader 12*50kg*3


Biceps:

Cablecross (Bicepscurl) 12*10kg*3

Hammer curl (hantel) 12*5kg*3

Mage:

"Mördarmage" - Innebär att man ligger på en bänk och pendlar jämfota upp och ner med benen och lyfter rumpan när benen är rätt upp. (Hmm bra förklaring?) ;)

Målet här är att göra "dubbla", alltså en halv bensving upp, ner med benen osså lyfta hela vägen upp plus rumpan= 1 rep.  12*3

Avslutar passet med ca 20 min cardio på löpbandet



Pass 2; Axlar, bröst, triceps, mage

Axlar:

Axelpress 12*12,5kg*3

Axelflies (hantel) 12*4kg*3


Bröst:

Bröstpress 12*17,5kg*3

Bröstflies 12*17,5kg*3


Triceps:

Tricepscurl (Maskin) 12*25kg*3

Cablecross (Tricepscurl) 12*12,5kg*3

Fri hantel (Håller vikten över huvudet och böjer armarna bakåt och upp igen. 12*7kg*3


Mage:


Mördarmagen igen... :)

Avslutar passet med ca 20 min cardio

Tränar 4ggr i veckan på gym och försöker köra måndag- torsdag och då vartannat pass.



Kikade i min lilla bok och är uppe i 17 pass nu och mitt första gympass enl. det här schemat körde jag 28/6.

Kom mer än gärna med tips och synpunkter på hur jag kan effektivisera min träning! Alltid kul att lära sig mer och eftersom jag vill detta så mycket är all feedback mer än välkommen! :)



Nu ska jag krypa till kojs, sov så gott så hörs vi! :)

Puss!











Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0