Dagens pass

.... bestod av axlar, bröst, triceps, mage osså vader. Ökade i vadpressen (har gått över till att köra vaderna i benpressen) och tar nu 100 kg. Började på 30 kg så där har det gått framåt. :)

Värre är det med mina axlar. Idag var jag riktigt trött i dem och vet att det har till viss del med thaiboxningen att göra. (Sen är jag visserligen relativt svag i axlarna fortfarande..) Vad gäller boxningen så står man och håller upp garden stor del av passet men en annan sak som oxå tar mycket på axlarna är att hålla mitsarna. Att stå och "ta emot" slag och sparkar som matas mot en känns oxå eftersom det då rycker lite i axlarna. Framförallt om man som jag är ny och ibland inte håller mitsarna helt rätt heller. (Kan jag tänka mig).
Kroppen vänjer sig förhoppningsvis efter en tid vid det som vid all annan träning.
Imorgon är det dax igen, och jag tycker verkligen att det är såå kul! :) Gött när man hittar en träningsform som man verkligen trivs med. Jag älskar att gå till gymet oxå och variationen mellan dessa två träningsformer känns toppen. :)

Avslutade dagens pass med plankan. Istället för att stå så länge jag orkade så körde jag 1 min tre gånger med kort vila emellan. Tack vare fysen på fightcenter har jag börjat vänja mig mer o mer vid utmattning och smärtan av att vara helt slut i musklerna. Det hjälper mig att ta ut mig mer även på gymet. :)

Nu är det dax att sova, ska upp skapligt imorgon och läsa inför en tenta vi har i slutet av månaden.

Hade fint och sov gott! :)

Puss!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0