Kvällens pass på Fight center

Sitter i soffan.. Har lyckats ta en dusch men har inte fixat mat än. Det blir att äta efter att jag bloggat. Sitter nämligen och samlar kraft till att gå ut i köket. :)

Som ni förstår så är jag helt slut efter kvällens thaiboxning. Som vanligt, riktigt jäkla kul så tveka inte utan häng med dit om ni vill! :)
Eftersom det är onsdag så körde vi lite sparring. Olika kombinationer samt slag och sparkar endast mot kropp. Återigen så spänner jag mig oerhört mycket vilket gör att jag blir trött snabbt. Jag tar lixom slut. Fick nästan kramp i låret under fysen oxå vilket var riktigt frustrerande. Men men, ju mer man tränar på det här sättet, desto bättre blir det ju. Genom att få testa på att sparras får jag en helt annan syn på sporten och jag får en förståelse för varför vi tränar så mycket på vissa delar. Man förstår helheten lixom vilket är grymt bra! :)

Sen är det ju hela biten med att tänka och läsa av sin motståndare. Bara det är ju ett helt företag när man tidigare haft en stillastående mitts att fokusera på. Nu har du en person framför dig som rör sig och slår tillbaka. :) Det är lite skillnad helt klart. Jag måste träna på att blocka sparkar t ex. Det missar jag mycket och står helt enkelt kvar och bara tar emot. Slagen är på nått sätt enklare känns det som. Tror jag är rädd för att tappa balansen helt enkelt. Mina fötter vill inte riktigt lämna golvet så länge jag inte ska utdela en spark. ;) Haha!

Hur som.. Riktigt kul och fysiskt pass ikväll. Och jag älskar det. För ett år sedan trodde jag aldrig att jag skulle hitta tillbaka till den här känslan, att älska att köra slut på kroppen. Det gör jag nu och fasen så gött det är! :)

Nää, nu MÅSTE Åsan äta. Ut i köket med mig!! ;)

Hoppas ni haft en fin dag! Jag kommer somna ovaggad här ikväll kan jag lova. ;)

Sov så gott och sköt om er!

Puss och kram! <3






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0