Sakta men säkert..

... Blir jag aningens friskare för varje dag som går. Men riktigt envisa baciller alltså!

Har inte tränat sedan i onsdags och jag känner hur det riktigt kliar i kroppen. Ikväll var det thaiboxning på klubben men inte för mig. Fick snällt stanna hemma och kurera mig istället.

Har under dagarna som gått verkligen unnat mig att äta ordentligt. Tidigare hade jag antagligen istället valt att hålla igen på maten nu när jag inte kunnat träna, av rädsla för att tappa kontrollen och allt de jag byggt upp.

Det är sååååååå skönt att få ytterligare ett kvitto på hur jag förändrat min syn på mig själv. Genom att äta ordentligt och ladda kroppen så blir jag ju frisk snabbare och jag kommer ha massor av energi när jag tar upp träningen igen i veckan. Förut hade jag som sagt känt en stress och en oro över att inte kunna träna. Visst, det kliar ju i kroppen som jag skrev, men det är för att jag mår så bra av det. Inte för att jag är rädd för att gå upp i vikt.

Det gör inget att vila. Vila behövs, speciellt om du är sjuk. Då ska du inte träna.

Jag försöker att tänka långsiktigt (som jag skrivit tidigare) och att ta ett kortare uppehåll, unna sig och må gott gör ingenting om du i grunden har en livsstil som du mår bra av. Det är när vi börjar laborera med mat åt höger och vänster samt har ett träningsbeteende som inte är hållbart i längden som vi tenderar att falla in i gamla mönster efter ett tag. Iaf har det varit så för mig. Om vi hittar ett sunt förhållningssätt till kost och träning har vi ju ingen anledning till att gå tillbaka till tidigare beteenden. Det gäller att hitta vad som är hållbart och rätt för just dig och din livssituation. :)

Jag satsar på att träna thaiboxning på onsdag så imorgon blir det att vila och fira Valborg med goa vänner.

Ta hand om er och må så gott!!

Puss och kram! <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0