Wall of text

Ber återigen om ursäkt för att det dröjer en del mellan mina inlägg.

Jag har haft det lite motigt ett tag som ni vet. Sedan i våras har jag dragit på mig både det ena och det andra i sjukdomsväg vilket gjort att min träning inte flutit på så som det gjorde förr. Det är ju bara att acceptera läget för såhär är det ju ibland i livet, inget konstigt med det men självklart har jag haft det kämpigt eftersom jag älskar att vara aktiv och träna plus att jag ska genomföra ett tufft lopp inom en inte alltför lång framtid. Det stressar mig att jag inte har kunnat lägga upp och planera träningen inför det som jag tänkte från början och det förtar upplevelsen en del tyvärr.

Har känt mig nere och inte haft samma sug efter att springa heller då det har känts som om att det efter varje liten "vinst" eller period av träningsflyt har kommit ett bakslag. Det har varit motigt helt enkelt.

Sedan i våras har det varit veckor- alltså flera veckor av halsont, hosta och hosta igen. Åkte på urinvägsinfektionen från helvetet oxå då jag i princip kissade rent blod mer eller mindre. :( En penicillinkur så var det borta men sen kom förkylningen som ett brev på posten eftersom immunförsvaret inte var som det skulle. Sådär har det fortsatt.. Visserligen har jag mig själv att skylla till viss del då jag inte vilat ordentligt när jag behövt. Fine, lesson learned.. Alltid nått.. :)

Sen har vi ju mitt revben som grädden på moset. Har inte haft några större problem med det senaste tiden. Idag har jag dock varit öm så det gäller att vara försiktig. Det är lätt att "glömma bort" att man faktiskt har en fraktur som ska läka, allra helst då det inte känns hela tiden.

Rätt skönt att få skriva av sig här. Allt är inte på topp jämt och jag vill skriva om allt- även när det är motigt och kämpigt. Ska försöka hitta motivationen och byta fokus, det har handlat alldeles för mycket om prestation ett tag och visst, prestation är inte fel men har man inte förutsättningarna så är det dax att tänka om. Sänka kraven, ha kul och låta det gå som det går.

Ibland verkar jag tro att jag är en maskin. Inte på så sätt att jag tror mig klara allt eller att jag är oövervinnelig. Inte alls, utan mer att jag inte tar hänsyn till att förutsättningarna ändrats.
Jag kan inte ändra på våren, nu är det som det är och jag får göra det bästa utav det helt enkelt. Jag drivs ju av utmaningar och jag får se det här som en annan typ av utmaning, att ta det chill och låta det gå som det går och vara tillfreds med det.
Förmodligen är det precis det jag behöver lära mig..

Nog om det.

Har börjat hjälpa till som instruktör på fight center under nybörjarpassen på måndagar. Det är riktigt roligt och det är en grym känsla att få andra människor att kämpa och ge allt de har under passen. Då blir jag stolt! :) Ni är varmt välkomna allesammans om ni är sugna på att testa på thaiboxning! :)

Har även varit en sväng i Göteborg och tittat på fotboll, real Madrid- Paris. Fick äntligen se Zlatan spela och det var riktigt grymt. Jag rös i hela kroppen när spelarna kom in på planen. Haha! :)

Nu ska jag krypa ner i sängen, ska upp tidigt imorgon och jobba. Har semester nästa vecka och veckan därpå, ska bli gött.

Hade så bra och sköt om er. Håll till godo- det kommer fler inlägg framöver men nu vet ni iaf läget och vad som rör sig i huvudet på mig.

Puss och kraaam o natti! <3



Kommentarer
sanna

Hej tjejen, ville bara säga att du har en underbar blogg. du är en riktig inspiratör :) kör på och fortsätt med det, man blir glad när man går in här ! ha det gott och lycka till med allting. kramar.

Svar: Hej och tusen tack!! Så glad jag blir! :) Hade så bra och ta hand om dej! Stor kram!! :)
Åsa Johansson

2013-08-09 @ 13:26:35
URL: http://www.sannaengstrom.bloggagratis.se
Emma

Hej,

Skulle kila i säng för ett tag sedan men bestämde mig för en sista kik på datorn. Kom över din blogg. I ett av dina tidigare inlägg finns det en bild med texten att du vill inspirera någon. Ja, jag kan inte annat än att säga grattis. Kämpar själv med mående, träning och vikt, har dock inga resultat som kan mätas med dina men jag jobbar på det. Jag vill tacka för din blogg, för att jag hittade den och för att jag för möjlighet att följa den. Tack!

Svar: Hej!Tusen tack, så go du är. :) Det roligaste med bloggen är när man får höra att människor blivit inspirerade. Jag är övertygad om att du kommer nå dina mål. Låt det ta tid bara, det tror jag viktigt. Så fort man börjar stressa och vill ha snabba resultat är det lätt att man går ut för hårt och sedan tröttnar.

Ett stort lycka till, kan jag så kan du- det lovar jag! :)

Stooor kraam!
Åsa Johansson

2013-08-11 @ 00:26:56
URL: http://emmapson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0