Att se det fina mitt i allt jobbigt..


Jo... Tänkte skriva några rader om mitt senaste dygn.

Var på World Class igår vid lunch och tränade med Claudia. Hon jobbar som PT där och vi körde ett rejält benpass bestående av marklyft, squats och benböj. Det var riktigt roligt att träna med henne, hon inspirerar och peppar otroligt bra och om du funderar på att besöka en personlig tränare kan jag lätt rekommendera henne! :) Hon är en oerhört varm och givande person, en toppentjej helt enkelt. :)

Har haft rejält med träningsvärk idag och det lär inte bli bättre imorgon. Men det är ju så det ska vara. ;)

Har i övrigt varit ett ganska kaotiskt dygn i mitt liv. Detta berör inte träning men i högsta grad mitt välbefinnande.

Har under ett antal månader träffat en person som jag fallit för. Ganska rejält oxå tyvärr. Nu visade det sig att den här killen inte var den jag trodde och det sveket gör så otroligt ont.
Jag vet precis vad den "gamla Åsa" hade gjort. Jo, hon hade lagt all skuld på sig själv och tänkt att hon säkert inte dög så som hon var. Allt hade varit hennes fel och det hade blivit mycket soffliggande och tröstätande.


Glöm det........


Har tack och lov en annan syn på mig själv idag. Självklart försöker jag alltid att se min del i saker och ting och ta ansvar över mina handlingar men förr bar jag oftast hela skulden själv, mycket på eget initiativ.

Värderar mig själv högre idag än vad jag gjorde då och kommer fortsätta sträva framåt- för idag vet jag mitt eget värde och vad jag förtjänar.

Har tatuerat in en text på min högra axel. Det är ett citat av Oscar Wilde som jag tycker stämmer så otroligt bra. Det är även detta jag fått kämpa med under många år.

"To love oneself is the beginning of a lifelong romance..."

Tror stenhårt på det för kan man inte se sitt eget värde så är det lätt att bli illa behandlad för man tror sig inte förtjäna mer än så.

Har under dagen haft ett sånt sjukt stort stöd från nära och kära. Inatt hade jag tre fina människor som gjorde mig sällskap hemma när jag var ledsen. Säger det igen, ni är så otroligt fina, vet inte vad jag skulle göra utan ert stöd.
Det gäller inte bara i den här situationen utan även under min viktresa.

Jag hoppas att jag nån gång kan ge tillbaka, till varenda en av er för det är ni värda! <3

Imorgon är det nyårsafton och det ska firas i goda vänners lag. Kunde inte börja det nya året bättre egentligen. Det här blir en nystart på ett mer personligt plan och jag vet att jag kommer gå stark ur detta.

Tack igen, alla som funnits och finns där för mig, ni är fantastiska och jag är lyckligt lottad som får ha sådana människor i mitt liv. :)

Ska försöka sova nu, sömn har varit en bristvara senaste dygnet.. :(

Sov så gott och var rädda om er. Kom ihåg att du är värdefull. <3

Största kramen ever!!







Kommentarer
Conny D

Tråkigt att höra åsa. Du förtjänar bättre. Jag håller tummarna att 2013 blir ditt år. Gott nytt år på dig!

Svar: Ja, det var tungt. Men samtidigt är jag tacksam för att allt kom fram så man kan gå vidare i livet. Har en känsla av att 2013 kommer bli ett grymt bra år. ;) Gott nytt år på dej! Kraam!
Åsa Johansson

2012-12-31 @ 01:56:17
Claudia

Så otroligt fint och klokt skrivet Åsa. Keep that attitude always <3

Svar: <3 :)
Åsa Johansson

2012-12-31 @ 08:08:35
Anna-Karin

Låter som ett stort jäkla praktarsle du råkat ut för. Tycker att du låter stark när du skriver men jag kan tänka mig att det är skitjobbigt! Du är stark och tar dig igenom detta. Fina vänner du har. De är alltid viktiga men absolut viktigast vid såna här jobbigheter. Styrkekram!

Svar: Tack hjärtat, ja.... Han var inte riktigt den jag trodde om man säger så. Men det är bara att gå vidare och med så fina vänner så blir allt tusen gånger lättare. :) Gott nytt år och må så gott så hörs vi! Måste ses snart tycker jag!Kraaam <3
Åsa Johansson

2012-12-31 @ 12:22:57
URL: http://www.chezannakarin.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0