Du kan mer än du tror..

För mindre än ett år sedan avskydde jag att springa. Jag har fram tills nu alltid sagt att jag inte har något "löparpsyke" då jag lätt psykade ut mig själv när jag sprang tidigare. Meningar som "oh vad jobbigt det är, jag orkar inte, oh nu skiter jag it och stannar" malde alltid i huvudet på mig och då blev det ju så klart inte roligt att springa.

Minns fortfarande då jag hade som mål att springa hemifrån och bort till Tannefors slussar utan att stanna för att gå. Tippar på att det är lite över 1 km dit. Det här var mindre än ett år sedan och idag sprang jag 2 mil.
Jag är otroligt stolt över det då jag vet hur det var när jag började springa. Alla kan, bara man bestämmer sig! :)

Jag hade bestämt innan jag gav mig ut idag att jag skulle springa 1 mil. Sen tänkte jag att jag kunde springa två varv runt ån och det ledde slutligen till att jag kom på idén att jag lika gärna kunde ge mig på att springa 2 mil. (Lite över 3 varv). Det var det värsta jag gjort, för att vara helt ärlig. Det var inte konditionen som tröt utan kroppen. Ljumskar, baksidan på låren och knäna värkte ordentligt och hade rejält ont stundtals. Fick även magknipet från helvetet som jag drogs med till och från under hela tiden. När det dock var 500 m kvar tills 2 mil gick det inte längre utan fick springa in lite snabbt och låna toan i sporthallen. Det stör mig nått oerhört men ja, hade inte kunnat hålla mig.. Haha! :) Har hört att det är vanligt att magen krånglar när man springer och ja, det gjorde den idag kan man väl säga. Aja.. ^^

Valde även att springa något långsammare än vanligt oxå eftersom jag skulle springa långt och ville orka hålla ungefär samma tempo hela tiden. Det är så skönt när man kommer in i en skön takt då benen bara rör sig, flåset funkar och det är "bekvämt" att springa lixom. :)

Ska börja kika efter om det finns några lopp att anmäla sig till framöver. Skulle vara lite kul! :)

Avslutar med bilder från runkeeper som jag använder när jag springer. En riktigt bra app som kan användas till många olika motionsformer. :)

Ha en fortsatt fin dag och ta hand om er!
Puss och kraam!


 

 



Kommentarer
Sanna

det var vid min själ den sötaste långdistanslöparn jag sett :D <3

Svar: Haha go du är hjärtat! :) Puss på dej! <3
Åsa Johansson

2013-04-02 @ 19:45:47
URL: http://studentfitness.se/susanna


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0