Life begins at the end of your comfort zone...

För att utvecklas och växa behöver man ibland ta det där klivet. Klivet, som allt som oftast kan kännas både skakigt och otäckt.
Jag tror ändå att det är "då" det händer grejer med oss.

Att våga ta chansen ibland och bara se vad som händer tror jag är nyttigt. Att släppa det trygga och det man är van vid och utmana oss själva får oss att växa. Och även om det slutgiltiga resultatet inte blir som vi tänkt oss kan vi iaf stolt slå oss för bröstet och tänka att "jag vågade försöka iaf" och det är inte fy skam. :) Det kan ingen ta ifrån dig.

Om det så handlar om att pressa sig fysiskt mot ett mål som man bara vågat drömma om tidigare, göra en lång resa helt på egen hand eller kanske släppa en annan människa nära så är det enligt mig samma sak. Du utvecklas när du vågar släppa det som är tryggt. Och oavsett hur det går sen med målet, resan eller relationen så kan ingen ta ifrån dig att du inte försökte.

"Friskt vågat, hälften vunnet" som det så fint heter. ;)

Lidingöloppet får gå som det går. Jag SKA ta mig runt om jag så ska krypa den sista kilometern. :) För några månader sedan fanns det inte på kartan att jag någonsin skulle ha kommit på tanken att anmäla mig till ett lopp. Då var mitt mål att springa till slussen (dryga kilometern) utan att behöva stanna och gå. Minns fortfarande hur glad jag var när det gick, och när jag tom klarade av att springa lite till. :) Tog en lyktstolpe i taget...

Har alltid sagt att jag inte är någon löpare. Det här blir verkligen att kliva ur bekvämlighetszonen för mig. Men när det är gjort, när jag korsat mållinjen så vet jag att det kommer vara värt det. :)

Våga utmana det som känns läskigt och obekvämt. Då händer det saker, inte minst med självkänslan och det är en fantastik känsla som du kan ta med dig i livet. :)

Du kan alltid mer än du tror. <3




Kommentarer
Sandra

Precis vad jag behövde läsa idag! Ikväll väntar mig ett antal utmaningar som definitivt är outside my comfort zone.... Friskt vågat, häften vunnet! Lycka till på Lidingö när det blir dags!

Svar: Härligt att höra! :) Kör hårt och våga! Heja dej! :) Tack så mycket! Kram!
Åsa Johansson

2013-04-27 @ 10:40:17
URL: http://bittens.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0