Sparring :)

Ligger i sängen... Måste kravla mig upp och in i duschen men är sååå trött! :) Tänkte blogga lite först och samla kraft en stund. ;)

Har ikväll tränat på fight center och testat på lite sparring. Har sparrats en gång tidigare i höstas men sen har det inte blivit av något mer. Det är riktigt kul men åååh så jobbigt. Svetten verkligen sprutade! :) Först körde vi lite olika kombinationer med skydd och mellan dem intervaller. Sist körde vi lite lätt sparring och ja, man får ett helt annat perspektiv på thaiboxningen när man ställs inför en motståndare så där. Man måste hela tiden vara med och tänka och det är oerhört stressande och jobbigt. Det är oxå lätt att spänna sig, framförallt då du tar emot slag mot t ex magen. Problemet var väl att jag spände mig hela tiden och på så sätt tröttade ut mig själv snabbt. MEN det var riktigt kul och otroligt utvecklande. :)
Jag har dock fortfarande svårt att ta ut slagen ordentligt och sådär, framförallt mot ansiktet. Är fullkomligt livrädd för att göra den andra illa. Annat är det om det är en säck eller mits som jag slår på. ;) Haha! Jag är tacksam ändå över att det inte kommer naturligt, ja att slå och sparka på en annan människa. :) Det kommer förmodligen växa fram och man lär sig att det på något sätt är "ok" eftersom båda är med på det och det är under kontrollerade former. Det är en sport vi valt att utöva.

Nä om jag skulle ta den där duschen så jag kommer i säng nån gång.

Imorgon är en stor dag. :) Det är nämligen Åsans födelsedag! :) Tycker fortfarande att det är kul att fylla år. Men det slår inte julafton. Julafton är bästa helgen på hela året! ;)

Sov så gott och sköt om er! <3

Puss och kram!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0