Tisdag

När jag vaknade imorse kände jag mig aningens tråkig i halsen. Tänkte att det säkert skulle gå över under dagen men nu till kvällen segnade jag till ordentligt så skippade gymet och tog en promenad istället runt ån. Det blåste ordentligt men känner mig betydligt piggare nu än jag gjorde innan så det är skönt. :)

 



Resten av kvällen blir mys hemma i soffan. Hoppas på att vakna pigg och helt kry imorgon. :)

Hoppade i ett par jeans på förmiddagen som satt tight tidigare, ja sådär som jeans i regel brukar sitta. Dock är dessa ett par av "boyfriend" modell så de ska ju sitta lite löst. Numera kan jag kliva ur dem så blir att köpa ett par nya framöver. Hade ett par till, de som är på den vänstra bilden längst ner men de är ännu större så tror inte att jag har dem kvar. Det är 8 månader mellan bilderna fast det känns som om det var igår jag tog de till vänster. Önskade att jag hade bilder från när jag var som störst. Hade varit roligt att se skillnaden tills nu.

 



Vågen har som bekant stått still länge. Riktigt länge faktiskt. Pendlar 1-2 kg upp och ner hela tiden. Jag tror någonstans att jag egentligen väger det som min kropp "vill väga" på nått sätt. Låter kanske knas men det är en känsla jag har. Jag tränar så pass mycket att jag tror att om jag skulle dra ner på kosten så skulle inte jag må bra och det är helt enkelt inte värt det. Till vilken nytta skulle den uppoffringen vara? Jag mår bra och jag är jätteglad över resultatet jag fått så det sista jag tänker göra är att stressa kroppen ännu mer. Jag har hela tiden försökt att sträva efter att jobba "med" kroppen istället för "emot" den. Att må bra under tiden har varit prio ett för att inte tappa fokus och glida ut på djupt vatten, eller tillbaka in i gamla mönster.

Med det sagt så är det dax att inta soffan. :) Ha en skön kväll och ta hand om er!

Puss och kram!



Kommentarer
Fan

Jag måste säga att du haft en mycket härlig krop redan innan din viktnedgång. Klok tankegång ang. att jobba med kroppen ist för emot.
Fortsätt kämpa!

2013-04-23 @ 20:12:02
Carro

Precis rätt sund inställning Åsan! Min kropp gör precis likadant, jag började utesluta kolhydraterna igen för ett par månader sen för att ta de sista 5 men asså, jag mådde skit, gick inte o styrketräna, jag fick blodtrycksfall så fort jag ställde mig upp, det gick 2 kg och jag slutade direkt, lönlöst att må så för att vågen ska visa en sak men kroppen bestämer något helt annat. Du har varit så sinnes sjukt duktig Åsa! Du ska inte vara annat än stolt över dig själv och din prestation. Vi ses imorgon <3 Puss dig fina fina du.

Svar: Tack snälla fina duu! <3 :) Ja, det viktiga är att må bra och gör man inte det så tappar man ju poängen med viktresan. Hälsa är prio ett och märker man att man inte mår bra av att som i ditt fall, utesluta allt för mycket kolhydrater så är ju det bästa att strunta i det. Livet är för kort för att vi ska plåga oss själva och det går att leva hälsosamt och gå ner i vikt utan att behöva lida. ;)
Tack igen för dina fina ord. Det betyder massor ska du veta och jag ser fram emot att träffa dej imorrn! :)

Må så gott så ses vi imorrn!
Puss och kraaaaam <3
Åsa Johansson

2013-04-24 @ 19:11:04
URL: http://www.czackrisson.wordpress.com
Johanna

Du är jätte snygg i kroppen är grymt impad av dig !! Skit i viken viktigast är att du mår bra och trivs :)

Svar: Tack så mycket! :) Det är sant, det viktigaste är att man mår bra! :)
Åsa Johansson

2013-07-11 @ 00:24:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0