Det här med revben... :/

Igår när jag vaknade var jag öm på höger sida, över revbenen. Tänkte att jag nog sträckt mig eller nått men allt efter tiden gick, desto ondare gjorde det. 


På kvällen var jag iväg och grillade och sedan blev det en sväng ut på stan men aj vad ont det gjorde. Beslutade mig därför för att gå hem lite tidigare.

Blev dock inte mycket till vila inatt, vaknade flera gånger av smärtan och hade svårt att ta djupa andetag. Efter kl 7 i morse pallade jag inte mer och ringde 1177.
Antingen har jag fått en spricka i ett revben efter allt hostande. Eller så är det nått knas med något muskelfäste eller så. Oavsett vilket så gör så sjukt ont och eftersom jag fortfarande hostar så känns det som jag ska avlida varje gång.

Så atte.... Ja.. Dessa krämpor alltså.. Jag blir så trött, så less och så opepp. :(

Kommer äta voltaren nu i några dagar och se hur det utvecklar sig. Oftast gör man ju inget åt det utan det är bara att vänta tills det läker. Det värsta är att det tycks bli värre så får väl se hur jag tar mig ur sängen imorrn. :/

Ja, det var dagens lägesrapport. Hoppas ni mår fint och att ni haft en bra helg! Det är ganska skruttigt nu men ser fram emot att komma tillbaka frisk och stark så snart som möjligt. 

Må så gott och hade så bra!

Puss och kram!

 

 


Kommentarer
Rickard

Hej Åsa! Satan vilket oflyt du är i nu, förstår att det inte känns särskilt kul och att det måste göra fruktansvärt ont! Du får försöka att se det positiva i att du nu absolut inte kan träna vilket är bra då du ska vila, känner mig skittaskig som skriver så men... Du kommer vara tillbaka inom nolltid och ge oss alla så mycket dyngspö! Häng i nu, Du är snart ur det!/Rickard

Svar: Tack för peppen! :) Det värmer just nu kan jag säga. Men ja, sant det du skriver att jag nu MÅSTE vila, så får väl försöka se det positiva i det. Tack igen å må så gott!
Åsa Johansson

2013-06-30 @ 17:13:29
Rickard

Lyckades du ta dig upp idag?

2013-07-01 @ 08:25:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0