Back on track!! :)

 

 

Ikväll var det dax för min älskade thaiboxning på fight center igen. SOM jag har längtat! Två veckor sedan sist, kan ju låta som om det inte är så lång tid men det är det längsta träningsuppehållet jag haft sedan jag började denna resa.

Det har varit två veckor av halsont och hosta men de senaste dygnen har det vänt och jag känner mig väl endast en aningens snorig- om jag verkligen känner efter. ;) Riktigt gött!

Dessa veckor har jag ätit. Unnat mig- you name it. Har haft det som "taktik" dels då jag vill bli frisk och inte hålla igen på maten av den anledningen men sen har jag passat på att ta den där chokladkakan då jag känt för det osv. Jag tror att anledningen till det är att jag vetat att det varit under en begränsad period -då jag varit förkyld och att jag kommer gå tillbaka till mina gamla rutiner så fort det lagt sig.

Har dock börjar reflektera över detta de senaste dagarna. Varför unna mig onyttiga saker? Alltså mer än vanligt. Vad har det fyllt för funktion? Jag tror att jag helt enkelt är en livsnjutare som behöver fylla på mitt "må bra- konto". Sötsaker är gott, jag kommer alltid tycka det, men jag tror att när jag tränar så fyller jag på mitt "må bra- konto" på det sättet och har inte samma behov av att försöka hitta andra saker att njuta av. Som sötsaker då t ex. Men när jag inte tränar som under dessa veckor och när jag dessutom känt mig risig och tyckt lite synd om mig själv så har det varit ett enkelt sätt att använda mat och sött för att må bra.

Även om dessa veckor varit träliga så har de lärt mig en hel del om mig själv och hur jag fungerar. En bra insikt. :)

Så... För att skriva lite om kvällens pass då. ;) Det kändes verkligen att jag inte tränat på ett tag. Uppvärmningen tog kol på mig (mer än vanligt) och jag funderade över hur jag skulle orka ta mig igenom hela passet. Men det gick bra, det var sååå kul att äntligen vara tillbaka på klubben alltså. Få svettas och flåsa med ett gäng sköna fighters är guld. :) Vi övade på olika kombinationer och avslutade med sparring mot kropp och slutligen fys.

Har tom saknat mina snygga blåmärken jag får efter träningarna, men nu är de tillbaka! Åsan is back! :)

 

 


Hoppas ni haft en fin dag! Ta hand om er därute och må så gott! <3

Puss och kram!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0