Fooooozball!! :)

Det är nått speciellt med lukten av svettiga benskydd blandat med en doft av gräs och lera som satt sig fast i dobbarna på fotbollsskorna. :) En skvätt liniment på det med och vi har en stor del av min uppväxt. :) Kanske inte låter så charmigt men ni som spelat fotboll vet vad jag menar. ;)

Ikväll blev det premiär på fotbollsplan för Åsan. Minns knappt sist jag spelade en match så det var med osäkra ben som jag försökte genomföra matchen på bästa sätt. Trots en del markeringsmissar från min sida och att bollkänslan inte var vad den en gång varit så var det riktigt kul att spela. Tyvärr fick vi stryk men jag är ändå stolt över vår insats då vi spelade helt utan avbytare och första minuterna med en man kort då en spelare var sen. Vi fick tom beröm av en tjej i motståndarlaget som tyckte vi var grymma som orkade. :) Det är ändå det jag gillar med korpen- det blir lite som det blir och man gör det bästa med det man har lixom. :)

Kommer vara ganska mör i kroppen imorgon har jag en känsla av. Mitt ena knä fick sig en rejäl smäll och jag sträckte till nacken då jag fick en spelare på/över mig. Kändes som om huvudet skulle lossna! :/ Men men, nu har man känt på den biten av korpen med och det gick ju bra iaf. :)

Har precis ätit en god sallad med frukt och jordgubbar som efterrätt. Mumma! :)

Ska slappa lite i soffan nu tänkte jag, sen ska jag sova!

Må så gott!

Puss och kram!





Kommentarer
Tania

Åh jag vill med spela korpen!

Svar: Vill du att jag ska kolla om vi behöver folk eller så? :)
Åsa Johansson

2013-06-12 @ 16:14:45
URL: http://taniataniatania.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0