Trött tjej :)

Så, träningen är igång igen! Gött värre och jag hoppas innerligt att jag ska slippa förkylningar framöver.

Igår tränade jag thaiboxning på fight center och det är fokus på sparkar denna vecka. Körde lite lätt sparring fast med enbart sparkar och blockering och min höft är lila idag. Har haft så ont och det är precis på höftbenet där byxorna sitter. Inte så skönt, men det får man ta. Det går ju över. :) Gjorde inte särskilt ont igår under träningen men idag har det känts rejält.

Ikväll skulle jag ha spelat fotboll med korpen men vi hade tyvärr inte tillräckligt med folk så fick lämna walk over. Istället blev det ett gympass med fokus på övre delen av ryggen, axlar och biceps. Det var fullt med folk på gymet och jag märker att jag lätt blir distraherad av att folk rör sig, hämtar vikter och grejar intill mig när jag tränar. Men men, what to do? Det var trångt men man får göra det bästa av det.

Det sved för övrigt ordentligt i musklerna idag, mina biceps är sjukt möra så jag är glad om jag kommer kunna schamponera håret de kommande dagarna. ;)

Har saknat gymet under tiden jag varit sjuk. Oh vad jag saknat det! Det är så rackarns skönt att ta ut sig och känna den där mjölksyran i kroppen. :) Kommer bli en hel del styrketräning på jobbet efter arbetstid framöver. Det ser jag fram emot! Måste även börja löpträna ordentligt inför lidingöloppet. Känns som om det är långt kvar men veckorna går fort och vips så är det september. Bara att ge sig ut i spåret helt enkelt. ;)

Nu ska jag kika hockey å sen sova. Trött efter en lång dag på jobbet och träning.

Hoppas ni mår fint!

Puss och kraaam <3



Kommentarer
Claudia

1. På WorldClass blir man inte lika distraherad *hint*
2. Vi måste även börja träna inför tough mudder!! Helt plötsligt kommer mejlet om att det bara är en vecka kvar eller nåt o då blir det panik haha!
3. Om ni nånsin behöver folk till fotboll, volleyboll eller basket så hojta till!
4. Love you! =) <3

Svar: Hahaha! Sötaste kommentaren med alla "punkter" ju! :) 1. I know, tänkte faktiskt på det idag och det är som sagt inte alls omöjligt att jag gör slag i saken. ;)
2. I know- igen! Haha! :D Får klura på nått bra upplägg som vi kan köra tycker jag! Det där om att träna i Ryd vore ju nått! :)
3. Du är mer än välkommen! :D Ska meddela min kollega imorrn som håller i det hela! :)
4. And I love YOU!! <3 :D
Puss å kraaaaaam!
Åsa Johansson

2013-05-16 @ 21:51:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0