Kom ihåg att ha kul!

Det hela har stannat av lite, drivet och viljan har inte riktigt funnits där på samma sätt som förut. Har inte lyft en vikt sedan i våras fram tills nu och för första gången på länge känner jag ett sug och en längtan efter gymmet.

Jag har behövt göra annat, som att springa och träna thaiboxning. Det kommer jag fortsätta med men just den rena styrketräningen har jag inte haft någon lust med. Tränade flera gånger i veckan i gymet under ett helt år, det stod mig upp i halsen och jag tröttnade helt enkelt. Drivet försvann...
Vem försökte jag lura? Varför ska jag hålla på med något som jag inte har någon lust med?

Där och då tror jag att det är viktigt att känna efter vad man tycker är roligt och ägna sig åt det. Inte en massa "måsten" och "borden" utan göra det som är kul.
I mitt fall blev det mer thaiboxning och löpning (när jag inte var sjuk eller skadad). Hade önskat att jag haft en längtan till gymmet men nae.. Den försvann..

Träning ska vara roligt, jobbigt- ja absolut men du ska tycka om den träningsformen du valt att ägna dig åt. Annars tror jag att det blir tungt och trist efter ett tag och tillslut blir det inte av alls...
Självklart finns det dagar då man hellre vill ligga hemma i soffan, men det är inte det jag menar för så känner de flesta ibland. Det jag menar är att du ska hitta din grej, vad det nu än må vara.

Gymmet passar inte alla, inte heller thaiboxning eller badminton. Det där är så individuellt och ska träning vara en del av din vardag så välj det DU vill göra. Livet är för kort för att "välja" att ha tråkigt tycker jag. ;)

Hur som.. Gymmet lockar numera och har varit och tränat på world class med Claudia idag. Som vanligt är det grymt tufft men såååå roligt att träna med henne. Hon peppar och hjälper när man inte orkar och det är så värdefullt. Då tar man verkligen ut sig, det där sista och ja.. Insåg idag att jag saknat den känslan. Känns bra. :)

Efter det fyllde vi på med crêpes på Ammos crêperie här i Linköping. Har du vägarna förbi- gå dit! Du kommer inte bli besviken. :)

Nu ligger jag i soffan å myser med katterna. Ser fram emot en grym träningsvärk i armar och rygg imorgon. Tack Claudia! Du är toppen! <3 :)

Ta hand om er och må så gott! Var snäll mot dig själv och kom ihåg att du är värdefull!

Puss å kram! <3

(Avslutar med en "före och efter- bild", en reminder om året som gått och att allt går om man vill.)




Kommentarer
Claudia

Du är grym Åsa! Sjukt kul att träna med dig, ser fram emot nästa gång ;) <3

Svar: Tack vännen!! Du är toppen ska du veta! Och stark som få! ;) Får ta ett pass snart igen tycker jag. Puss å kraaaam!! <3
Åsa Johansson

2013-08-15 @ 06:41:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0