Jul, talk och ont i fingret

Julen är över om ca....45 min. Hoppas ni haft en mysig jul med nära och kära. Min jul har varit sådär lagom lugn å skön. Ingen stress utan bara god mat, familj osså julklappar såklart. :)

Tränade ett pass på julaftonsmorgon med Claudia. Hon körde ben och jag armar och bål. Fick till min stora glädje en "talkboll" av en kille på gymet. Gissa om det blev lättare att öva på armgången med talk på händerna! :) Lyckades vända två ggr så körde två längder och ja, kanske två pinnar som längst innan jag trillade ner. Lycka!! :)

Tyvärr lyckades jag även stuka mitt vänstra långfinger mot slutet. Skulle prova min spänst och hoppa jämfota upp för en sån där "pall" som de har i crossfitrummet. När jag skulle hoppa vevade jag ju såklart med armarna för att hjälpa till i själva hoppet, men stod för nära och drog i pallen för kung och fosterland med vänsterhanden. Gjorde löjligt ont och ganska snabbt svullnade fingret upp, smällen tog precis över leden oxå vilket gjorde att jag inte kunde böja fingret. 
Det kan jag ju iofs inte göra fortfarande. :( Har kollat upp det och inget är brutet som tur är men ja, klart det stressar mig lite eftersom jag inte kan använda handen som vanligt. Igår var den rejält svullen, även på ovansidan av handen så knogarna försvann typ. Det har gått ner nu iaf och har inte riktigt lika ont längre. Hoppas på att den är bra om nån vecka eller så. Får träna på de sätt jag kan helt enkelt tills dess. 
All cred till handbollsspelare som spelar med brutna fingrar, hur gör dem lixom? Aj aj aj!

Annars då?
Skulle ha vilat idag men har inte gjort ett dugg under dagen så fick ett ryck under kvällen och gick en promenad runt ån. Skönt att komma ut och rensa huvudet lite. Gjorde dagens squats oxå som stannade på 225 st. 

Imorgon kan det bli ett besök på gymet, får se hur handen känns när jag vaknar och så först. 

Avslutar med lite bilder från senaste dagarna! :)




Må så gott och ta hand om er! <3

Puss å kram!



Kommentarer
Anonym

Hej, halkade nyss in på din blogg då jag sökte motivation om träning och att komma igång! Har sagt så många ggr t mig själv att NU är det dax.. Tyvärr har jag sagt det för många ggr utan att jag hållit det någon längre period.. Nu har jag inte hunnit läsa alla dina inlägg; men hur kom du igång? Hur kom du igång med styrketräning? Verkar som du fått fantastiska resultat! Tror jag ska fortsätta läsa mer:-) trevlig kväll!

Svar: Hallå! Kul att du hittat hit! :)
Min resa går att följa från början här i bloggen men det som fick mig att börja var att jag ställde mig på vågen och vägde betydligt mer än vad jag själv trodde.
Det var som en käftsmäll först men det var just det som fick mig att hitta motivationen.
Att inse att det endast är upp till en själv att göra en förändring kan vara tungt, samtidigt som det ger en makten ATT faktiskt göra något åt sin hälsa.
Bestäm dig- och kör! Varför vänta? :)

Kan jag så kan du, utan tvekan!

Lycka till och hör mer än gärna av dej om hur det går. :)

Stor kram!
Åsa Johansson

2014-01-05 @ 22:04:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0