Det går framåt! :)

Kyckling och en rejäl slev kvarg har precis hamnat i min magge och ska strax ta en dusch för att sedan möta upp tjejerna på stan. :)

Började dagen med att cykla ner till gymet. Väldigt skönt att vara där skapligt då det fortfarande inte var så mycket folk. Jag hade hela crossfitrummet för mig själv nästintill hela passet! :)

Idag började jag med armgång i vanlig ordning. Lyckades både vända och fortsätta så klarade 1,5 längd vilket är det längsta jag klarat hittills! Jag är så himlans glad över det, för som jag nämnt förut så känner jag lite av en hatkärlek till just den övningen. :)
Det är otroligt skönt att det går framåt då jag för bara ett par veckor sedan kämpade med att klara en längd. 


Det stora problemet är att man glider. Så fort man blir lite varm å svettas om händerna är det jättesvårt. Sen gör det rejält ont i händerna vilket inte gör det hela lättare. Smärtan kan man visserligen vänja sig vid, vilket vi behöver göra inför tough viking. Men att man glider.. Det är det kluriga. Får se hur vi löser det.





Hur som! Efter att jag kört ett "set" armgång så blev det bicepscurls med skivstång och sen upp igen i armgången och det upprepade jag 4-5 ggr. Körde även lite rygg med skivstången och sedan chins och dips i maskinen ute i gymet. Avslutade passet med axelflies med hantlar och 200 squats. 

Ett lite varierat pass med fokus på överkroppen främst. Det är än så länge min "svagare" kroppshalva men det ska det bli ändring på. 

Kommer även lägga om min kost framöver för att få ut maximalt av träningen. Det kommer underlätta för mig att bli något lättare men framförallt att äta på ett sätt så musklerna får det som de behöver för att bli starka. :)


Nej nu måste jag ta den där duschen så jag hinner in till stan! Får väl vässa armbågarna antar jag nu när man ska trängas i julshoppingen. :)

Ha en fin dag allihopa och ta hand om er och era nära och kära. <3

Puss och kram!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0