Banskiss och lite funderingar

Idag fick jag ett mail från arrangörerna av tough viking där de första banskisserna kommit ut. Loppet jag och Claudia ska genomföra är inte färdigt än men man kunde iaf få sig ett hum om vad som väntar. 

Här är de moment som kommer att finnas med i loppet som går i Slottsskogen t ex. En sak som är säker är att det kommer bli det tuffaste jag någonsin gjort fysiskt i hela mitt liv. Nice. ;)


Annars då?

Tänkte skriva om lite serious stuff oxå. 

Hur hanterar man när kurvan vänder? Kurvan som tidigare pekat i den riktningen där ditt mål legat?

Funderade över det här idag. Jag har under en ganska lång period inte tränat lika regelbundet som tidigare. Jag har även haft en ganska avslappnad relation till mat och kost. Livet har helt enkelt bara flutit på sådär som det gör ibland. 
Utöver den detaljen så har min höst varit ganska motig emellanåt med en del negativa besked som oxå tagit väldigt mycket energi. Jag har i allt det här haft svårt för att fokusera och styra om kursen- tills nu då. Nu har jag ett mål, en tuff hinderbana som jag ska genomföra med min lagkamrat och vi har en plan för hur vi ska ta oss dit.


Den gamla Åsan, hon som styrde och laborerade med mat på ett väldigt destruktivt sett. Hon hade blivit arg, besviken och framförallt slängt en massa skit på sig själv. Förbannat sig över att hon "tappat kontrollen" och gjort ALLT i sin makt för att återta den. Och då menar jag allt... 
Men för att klargöra- that's the old one! ;)

Varför skriver jag om detta igen? Det mörka som jag ju faktiskt lämnat bakom mig? Jo, för jag vill visa på att det GÅR att tänka annorlunda kring dessa bitar även om man haft problem tidigare i livet. 

Let's face it. Jag är inte lika "tight" som jag var för ett par månader sedan av förklarliga skäl. Däremot känner jag mig stark och stolt över att jag redan gör framsteg på gymet. Framförallt den där armgången som jag känner någon slags hatkärlek till. :)

Istället för att fokusera på fettprocent och den lite mer ytliga biten fokuserar jag på vad min kropp ska klara av att utföra. Och jag ger mig själv beröm när det går bra för det är viktigt. Framförallt om man är lite hård mot själv av naturen och bara ser det man kunde gjort bättre.

Några kilon upp eller ner definierar inte vem du är som person. Ditt värde som människa sitter inte i vad vågen visar. Det är oföränderligt och ingenting kan ta det ifrån dig.

Var snäll mot dig själv, vi lever i en värld där alla människor tyvärr inte är snälla. (Ett förövrigt ganska kallt uppvaknande för en naiv Åsan). Därför är det ännu viktigare att du är din egen bästa vän. 

Och bli inte besviken eller arg om kurvan pekar åt "det andra hållet" under en period. Du gjorde så gott du kunde med det du visste då. Och framförallt- det är helt ok. Du är ok. Nej, du är MER än ok. :)

Med det säger jag godnatt. 

Ta hand om er och sov så gott! <3






Kommentarer
Fan

Många kloka ord från en till synes väldigt klok och, än om något undermedvetet, målmedveten kvinna. Lycka nu till med planen till målet.

2013-12-19 @ 00:08:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0