Hej igen! Det var väl på tiden? :)

Har haft en lååång paus från bloggandet och måste säga att det faktiskt varit välbehövligt. Har lagt tid och energi på en hel del annat vilket varit nödvändigt. 

Men men, nu är jag tillbaka och med mig har jag ett träningsupplägg inför tough viking som jag å min lagkamrat Claudia ska utföra i slutet av sommaren nästa år.

Det känns otroligt spännande samtidigt som vissa moment kan skrämma mig (hej elhinder) men det är en del av utmaningen. :)

Upplägget kommer till en början bestå av fem pass i veckan. Tre löppass och två styrkepass med fokus på bål och armar. I löppassen ingår ett längre distanspass, ett kortare men med lite snabbare tempo och ett intervallpass.

Tyvärr har jag problem med mina knän och får rejält ont när jag endast sprungit några km. Ska köra lite rehabövningar men funderar även på att kontakta en läkare, bara för att i tidigt skede kunna träna rätt så att det inte blir värre.

Den senaste tiden har jag inte tränat lika regelbundet. Har tränat, men det har varit sporadiska pass utan någon rutin. Därför känner jag mig extra pepp på att få sätta igång med nya upplägget. :)
Dock har jag testat "squat challange" som innebär att man under 30 dagar kör ett schema med ja, squats helt enkelt. :) Tycker mig ha märkt skillnad och att byxor sitter åt över lår och rumpa mer än förut. Men men, är ju lite poängen. :) Har kört det i fyra veckor nu och kommer fortsätta då jag gillar övningen helt enkelt. Känner inget i knäna när jag gör dessa utan det är bara när jag springer. Måste bero på att det blir "stötar" i knät när man springer...? Aja, får kolla upp det helt enkelt. :)

Har hittills denna vecka kört ett styrkepass och två löppass. Imorgon äre styrka igen och sedan sista löprundan på fredag. Thaiboxningen kommer jag fortsätta med men inte lika regelbundet som tidigare då jag får svårt att hinna med det. 




Två pics på "dagsformen" efter kvällens intervallpass.

Kommer försöka skriva regelbundet och framförallt när jag har tid till det då jag helst inte bara vill skriva för skrivandets skull. 

Ni är iaf mer än välkomna att följa resan mot tough viking här- ni kanske rent av blir sugna att anmäla er oxå? ;) 

Mitt nya motto som jag norpat av Claudia är - "Bestäm dig." 
Två ord som ger mig styrka och beslutsamhet. Bestäm dig och bara gör det. :)

Ha en fin kväll hörni! 

Puss på er! <3





Kommentarer
Claudia

Welcome back!! =))

2013-12-04 @ 22:34:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0