Öva öva öva

För att bli bra på något måste man för det mesta öva. Visst, man kan vara född med diverse "talanger". Vi har alla våra styrkor såklart men nu tänker jag mer generellt hur det funkar.

"Övning ger färdighet" heter det ju så fint. Ibland måste man öva länge och ibland går det snabbt att lära sig.

Jag har en tendens att glömma bort den där biten ibland. Väduren i mig (japp- är vädur med alla dess egenskaper) får ibland härja fritt och då tror jag på allvar att jag ska fixa allt- direkt!
Och gör jag inte det så blir jag oftast förbannad och besviken. Inte på någon annan utan enbart på mig själv. För jag borde ju kunna klara av "detdärvarenuär" som jag inte tränat på innan. 

Tok-Åsan. :)

Jag tenderar även att träna på just det jag tycker är kul och som jag upplever går bra. Då får jag en snabb belöning direkt eftersom jag såklart känner mig nöjd efteråt och slipper hela scenariot med att jag inte kan/orkar det där jag inte övat på tidigare. Framförallt slipper jag att bli förbannad och besviken. Problem solved!! :) 

Inte. Egentligen...

Det jag egentligen behöver öva och träna mer på är ju det där obekväma och ibland lite läskiga (hej armgång och chins) men som ÄR så nödvändigt för att jag ska orka ta mig igenom tough viking nästa år.

Jag får aktivt träna på att tänka rätt kring dessa saker och utmana mig själv varje pass, för det ger resultat. Med beslutsamhet, tid och träning så kommer jag bli starkare även om det ibland kan kännas långt bort.

Senaste styrkepasset körde jag själv utan Claudia och då gav jag mig på armgången trots att det allt var lite jobbigt med alla okända människor runt omkring som skulle se mig trilla ner, gång på gång. Men jag gjorde det.
Och bra gick det med, tills händerna blödde.

Gick därifrån med blodiga händer men med en liten seger i bröstet. :)

Imorgon bitti är det dax igen. Då äre gymet på jobbet som gäller och de där obekväma och jobbiga övningarna som jag helst redan vill vara stark i. ;)

Tänk om- tänk rätt, och se fram emot den dagen då du klarar den där jobbiga övningen som du nästan hatar emellanåt. DÅ kommer du älska den! :) Och vet du, du kan bara du ger dig tusan på det. 

Nu ska jag sova så jag orkar upp i ottan imorrn. 

Sov så gott!

Puss puss <3
 




Kommentarer
Claudia

När (notera: NÄR, inte om) du väl byggt den styrkan kommer du tänka tillbaka att "oj, fanns det verkligen en tid jag inte kunde göra detta?" You can do it Viking! =) <3

Svar: Love you!!! :) <3
GOOO eh.. TEAM!!! :D
Åsa Johansson

2013-12-12 @ 06:53:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0