Varför..?

Har fått frågan om varför vi väljer att utsätta oss för tough viking. En 15 km lång terrängbana med olika hinder, så som vatten, is, eld, lera, höjd, el osv... 
Ska tilläggas oxå att jag är livrädd för elhindret, rädd för höjder och är en riktig badkruka på sommaren, så att ta sig igenom isvatten blir intressant.. ;)

Ja, varför väljer jag att göra det här?

Finns egentligen flera anledningar. Tycker först och främst att det är otroligt roligt att träna och se kroppen utvecklas och bli starkare. Lön för mödan lixom. :) Dock har jag under några månader inte känt mig driven och motiverad till träningen på samma sätt som förut. 

Det beror till stor del på att jag inte haft något specifikt mål heller. Jag behöver ha mål för att på så sätt finna drivet och motiveringen till att ta mig dit. Från punkt A till B helt enkelt. :)

Det var oerhört tråkigt att lidingöloppet gick åt pipan. Efter det tappade jag sugen lite men när Claudia började prata om tough viking tändes glöden igen.

Att bestämma sig för och slutligen utföra någonting som man aldrig trodde att man skulle klara av är en heeeelt otroligt go känsla. Jag fick känna på den när jag lyckades gå ner i vikt och det är nästintill berusande. Minns lyckan efter att jag sprungit min första mil. Haha! Hade kunnat vinna en miljon på lotto lika gärna, för så glad var jag. :)

Allting ställs på sin spets oxå. Det är inte slumpen eller andra tillfälligheter som gör att du tar dej i mål, nej nej nej.. Du har tagit dig dit helt för egen maskin och den känslan är svårslagen. INGEN kan ta den ifrån dig.

Dubbel glädje är det att få dela detta med en otroligt fin vän till mig och att tävla som ett team och hjälpa varandra genom banan kommer bli grymt. :)

Jag ser redan framför mig, hur vi blöta, leriga och utmattade springer mot målet efter att ha passerat elhindret. Hur vi skrikandes av glädje och fulla av adrenalin korsar mållinjen med vetskapen om att "vi gjorde det". 

Månader av förberedelser och träning har tagit oss dit där vi står, heeelt slut men galet glada. "We made it!" :D

Den känslan... Det är den jag längtar efter och det är därför jag gör detta.

Att för en liten stund få känna mig "untouchable.." ;)

<3







Kommentarer
Claudia

Ligger här helt död. Kom precis hem från ett Crossfit pass. Glad men undrar varför man egentligen utsätter sig för så hård o plågsam träning. Detta inlägg förklarade varför!
Jag får chills när jag tänker på hur trötta vi kommer va mitt i banan men pusha varandra och tillsammans ta sig vidare. Kan nästan känna känslan när vi tar oss över mållinjen. Trötta. Blöta. Ömma. Blodiga. Men ack, så LYCKLIGA!! Så stolta. Så nöjda. Så värt!! Go eh...TEAM!!!! ❤❤❤❤❤❤❤

Svar: You go girl!!!!😊❤️❤️❤️❤️ Härligt jobbat!!
Det kommer bli en upplevelse vi sent kommer glömma, och det kommer vara sååååå värt det! Love ya team mate! Gooooo eh... TEAM!!😘❤️💪
Åsa Johansson

2014-01-08 @ 20:41:00
Tony

Verkar askul :D Och väldigt hårt... Du är grym om du genomför det, oavsett om du klarar det eller ej.

Svar: Tack snälla! :) Ja det blir en utmaning. :)
Åsa Johansson

2014-01-17 @ 15:57:07
URL: http://www.magik.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0