Three done, one to go...


Onsdag är det och iom att jag tränade i söndags (och räknar in det passet till denna veckan) så har jag nu ett pass kvar att köra. Tråkigt nog vaknade jag i morse, täppt och dan i snoken min och lite svidig i halsen. :(
Vilar från träning ikväll och imorrn och kör det sista styrkepasset på fredag efter jobbet. Susanna var sugen på att träna i helgen med så kanske tar ett lättare pass med henne och lägger fokus på förbränning då istället.

Igår körde jag pass 1; rygg, ben, biceps och mage. Ökade i benpressen och körde 3 set med 12 rep på 100 kg. Det riktigt brände i benen och rumpan och har en härlig träningsvärk idag kan jag lova. ;)
Mina biceps går det värre med. Tycker det är mer eller mindre tvärjobbigt varje gång! Undrar när jag ska ta mig vidare och orka öka..? Tar väl olika tid för olika muskelgrupper antar jag. Har alltid varit klen i armarna så får ha tålamod med dem.. :)

För att fortsätta gnällandet så har jag börjat få ont i bröstryggen igen. Hade det precis när jag började att träna men det gav med sig efter ett tag så hoppas det släpper snart. Att en veckas vila kan göra så mycket alltså... :/ Färskvara hej hej.. Hoppas verkligen inte att jag blir mer förkyld nu utan att det vänder...

Vad gäller kosten så slarvades det med frukosten i morse, försov mig så bidde en banan..
Dagens lunch bestod av couscoussallad med avocado, tomater och räkor. Nom nom.. ^^
Har inte alls samma sötsug längre och tro mig, jag var ett riktigt godistroll och geishachoklad var min favorit. Det fanns ingen hejd, kunde äta hur mycket sött som helst! Enl. en kollega tar det ca 3 veckor att bli av med ett sockerberoende och det verkar ligga nått i det.

Ikväll ska jag iaf unna mig ett eller två glas vin på torget med fina vänner. :) Det ser jag verkligen fram emot då flera av dem varit bortresta så vi har inte setts på ett tag.

Tror (och lever efter) att det är viktigt att kunna unna sig saker. Blir så himlans tråkigt om man ska börja förbjuda vissa livsmedel. Jag försöker hålla mig till en dag i veckan då jag "får äta vad jag vill". Ibland mitt i veckan och ibland till helgen. 
Jag skriver upp vad jag ätit varje dag för att hålla lite koll. Räknar inte kalorier eller så men vill ändå har lite koll på vad jag stoppat i mig. 
Förut kunde det ju slinka ner både en och flera godsaker på dagarna utan att jag tänkte på det. Dessvärre så märktes det ju på kroppen efter ett tag och jag slutade på 77 kg och ett BMI där det stod "överviktig" med röda bokstäver.. Som Sean banan skulle sagt, "inte så bra.."  ;)

Ja det var det hela för idag, ha en skön onsdag och ta hand om er!

Puss å kraam 








Kommentarer
Anonym

Haha mitt gullefjun!(autokorrekt gyllengul) "inte så bra"

Något som är bra så äre du!:D tycker vi kör i helgen;) puss på dig min totalt amazing vän!

2012-08-03 @ 15:20:06
Åsa

Haha! Autocorrect alltså.. Vi har ju "Sören incidenten" oxå.. ;)

Japp, vi kör i helgen stumpan! You rock! :)



Puss å kraaam

2012-08-03 @ 16:00:57
URL: http://entillviktblogg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0