Att bestämma sig..


Jag har bestämt mig.. Inte bara inför "Beach 201X" utan för livet. Att alltid leva ett balanserat och hälsosamt liv där kost och träning är en naturlig del av vardagen. Pang!!

Där släppte all press och stress som jag tidigare kunde känna inför "viktnedgång" och att få resultat. (Gärna snabbt som attans oxå!)
Tidigare inför somrarna t ex har jag försökt att komma i form genom div. metoder, vissa bättre än andra men aldrig med något bra eller varaktigt resultat för egen del. Brukade komma på att det var dax att göra nått åt formen ungefär sista veckan i maj oxå vilket e liiiite sent påtänkt. :)

Så, istället för alla dessa snabba lösningar som finns att tillgå så som pulverdieter och soppor- lägg om din livsstil. Och inte bara inför sommaren utan året runt- för livet!

För att klargöra- jag tror absolut att pulverdieter kan vara en bra grej som får en att komma igång men jag personligen har haft svårt att få en balans framförallt efteråt då jag ska äta mat igen. Resultatet har blivit att jag gått ner och sen upp i vikt. Mycket pga att jag i grunden inte ändrat min livsstil och jag tror verkligen att det är det som måste göras för att få ett varaktigt resultat som håller i längden. Det har iaf varit väldigt tydligt för min egen del.

Sen menar jag heller inte att man behöver träna och att räkna kalorier varje dag året runt- utan att hitta en aktiv livsstil med en balanserad kost som är möjlig att hålla för just dig och din livssituation. Med det menar jag att du i grunden har en livsstil där du rör på dig efter din förmåga och det ska vara lika naturligt som att gå och handla, eller borsta tänderna. Låt det bli en del av din vardagsrutin. Lever du så- kan du även unna dig en massa gott. Inte varje dag utan det handlar ju om en balans där med såklart.
Resultatet blir att när den där sista veckan i maj kommer (om just det är viktigt för en, vilket det inte är för alla) så slipper du känna stressen och pressen att "komma i form". Du är redan i form. :) Menar inte att det måste vara detsamma som att ha ett sexpack på magen. Det handlar om att du mår bra, du har en sund syn och relation till din kropp och den är balanserad och frisk. :)

Med det sagt ska jag hoppa i kläderna och pulsa runt ån i snön. Ikväll ska det fightas på fightcenter igen. Det är måndag, ny vecka och jag älskart. :)

Ha det underbart!

Puss!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0