EKG- mitt hjärta det bankar! :)


Imorse var jag och tog ett EKG, allt var helt normalt och de kollade även blodtryck och lyssnade på lungor och hjärta. Allt var finnemang och vad gäller mina extraslag så kan det tydligen vara såhär i perioder och kan bero på olika saker. Stress är en möjlig orsak och jag har faktiskt känt mig ganska stressad emellanåt den senaste tiden. Dels med tentor och sånt och även ang. planer som jag har för framtiden.

De tog oxå ett blodprov för att kolla så att min sköldkörtel fungerar som den ska. Det är ganska vanligt med rubbningar på den tydligen och det kan påverka hjärtat och sådär. Har tagit prov tidigare för att kolla min ämnesomsättning men det har aldrig varit något tokigt och läkaren misstänkte väl inte det så mycket nu heller, men ville vara på den säkra sidan iom att jag sökte för det.

Så- kan träna och härja hejvilt utan att oroa mig för att hjärtat ska gå bananas! :) Skönt som bara den!

Efter det mötte jag upp Susanna som är hemma en snabbis i stan. Vi gick en sväng å kikade i affärer och lunchade på Coffehouse by George.
Nu har jag landat hemma och ska snart börja piffa mig inför kvällen. Det vankas julfest med julbord och jag har laddat sedan oktober! Älskar julmat! :)

Bjuder på en snygg bild, på min arm. När man tar EKG så sätter de 10 st små sugkoppar på armar, ben och runt bröstkorgen. Tur de inte satt nån längre tid för jäklar vad det sög i skinnet. Haha :)

Ha en go fredag därute!

Puss!!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0