Till er! <3

Den här resan börjar lida mot sitt slut och det börjar bli dax att lägga upp en ny rutt, mot nya mål. Har inte hittat slutdestinationen än utan mer små grejer jag vill göra på vägen. T ex, springa 1 mil ute osv. :) Ska fundera och se vad det blir och självklart ska ni få vara med på den resan oxå. :)

Jag fick två fina meddelanden igår på Facebook. Det är "det" som är grejen. :) Sånt gör min dag, att veta att jag inspirerat någon annan är en fantastisk känsla och jag fullkomligt älskar det!
Under tiden då jag kämpat har jag haft ett otroligt stöd från nära och kära och betydelsen av det är svårt att beskriva. De dagar som det är segt och man är less, då är det just den peppningen som får mig att fortsätta. :) Jag är sååå tacksam och ni är så fina, hela bunten!

När man gör en stor förändring i sitt liv är det väldigt viktigt att ha människor i ryggen för det är inte lätt alla gånger. Dels som stöd men även kunna bolla tankar och känslor med andra är oxå viktigt, för såna finns det..

Även om det är jag som skriver den här bloggen så känns det inte som om jag gjort resan själv, jag har haft er med mig och det har gjort den både lättare och behagligare. :)

Det bara bubblar i mig, jag vill lixom ge tillbaka för allt jag fått! :) Det jag lovar är att jag finns här för er, alla dagar i veckan på samma sätt som ni funnits för mig. Och vill ni göra detta- kör!! Ni fixar det, jag står bredvid och peppar förfullt! :)


Nu ska jag äta lunch, sen blir det en sväng till gymet. (Blev ingen PW imorse). Ikväll ska det bakas julgodis hos mamma. Ska bli riktigt mysigt! :)

Ha en fin dag och tack. Tuuusen tack! :)


Puss å kraaam!





Kommentarer
Cecilia

Hej gumman... Jag tycker dock sånna bilder är lite störande.... Det är lite orättvist... För jag vill ha den kroppen man jag orkar inte boxa och sparka och grejer... Åh, världen är såååå orrättvist... ;)

Men jag älskar dig ändå... Precis som du är ... utan din platta mage och tajta rumpa... mm... ;)

Kramar från en fet gravidkossa med både runt huvud och för stor röv... ;)(jo glöm inte bristningar och löshuden som börjar dra ut sig ännu mera nu... ;) ds.

Svar: Oh, men du är så fin ska du veta och att vara gravid är ju bland det vackraste som finns. Att skapa ett nytt liv- det slår ju allt! :) Ta hand om dej och ha ett gott nytt år! Stoooor kraaaam! <3
Åsa Johansson

2012-12-30 @ 13:26:04
URL: http://www.ceciliasplace.blogg.se
Cecilia

Det är jag igen... ;) Du kanske har gjort det innan men jag tänkte be om att få ett inlägg av dig...

Känner att jag vill inte gå upp mycket mer i mig själv... Är ju skit jobbigt att gå ner det sen.. jag kan inte banta och inte hårdträna.. Vill inget riskera att göra nått som kan skada barnet...

Men det är ju aldrig fel att leva sunt...

Ska få hem min mormors träningscykel (har foglossning så det är det jag klarar av). Men tänkte be om att få din hjälp ang. bra kost.

Kan inte du skriva ett inlägg om hur du lägger upp maten under dagen... Bra saker/dåliga saker att äta mm...

Kramar

Svar: Hej tjejen! Ingen fara alls, det är bara roligt att du frågar. :)
Har skrivit om min kost i ett inlägg här som du kan läsa: http://entillviktblogg.blogg.se/2012/november/kost-a-da.html

Dock är det viktigt att poängtera att jag absolut inte har mer kunskap än så och det jag tillämpar hos mig själv. Detta är något som fungerat för mig men jag tror att det samtidigt är viktigt att testa sig fram och hitta det som passar just en själv. Vad gäller kost för gravida så vågar jag inte uttala mig för jag har inte den kunskapen. Men gör så, att du läser inlägget och sen kan du väl prata med din barnmorska oxå för att få ännu mer guidning i det hela. :)

Försök att inte oroa dig för mycket över din kropp. Förstår och respekterar din rädsla för att gå upp för mycket och det är säkert många som tänker precis som du.
Somsagt, läs inlägget och diskutera det med din barnmorska, så det inte blir tokigt. :) Om du vill komma igång och träna efter din graviditet då kroppen är redo för det- hjälper jag gärna till. Du är fantastiskt fin, glöm inte det! :)

Må så gott och sköt om dej! :)

Stor kram!
Åsa Johansson

2013-01-01 @ 20:30:01
URL: http://ceciliasplace.blogg.se
Cecilia

Ja då behöver jag verkligen din hjälp... Men helst av allt dansar jag bort mitt fett... Men en pt skulle inte skada i ett gym då jag inte kan nått om gym... :)vet du hur man kan få bort en massa extra löshud på magen? utan operation.... Har ju töjts ut riktigt bra tre gånger på tre år så det finns lite att dra i... Skit fult och det äcklar mig....

Svar: Jag är ju inte utbildad PT, dock har jag planer på att utbilda mig men vet inte riktigt när och när jag iså fall är "klar". Tränar dock mer än gärna med dig ändå och hjälper dej med det jag kan. Men somsagt, att anlita en PT är inte alls tokigt eftersom man då lär sig alla grunder rätt från början och gör även om personliga mål som man vill nå osv.
Vad gäller den lösa huden så tror jag inte att man kan göra så mycket mer än att träna och äta rätt. Det som drar ihop sig drar ihop sig lixom. Är dock osäker men det är den uppfattningen jag fått. Det är ju olika för alla hur elastisk huden är och vissa behöver operera sig för att bli av med det, om det får en att må dåligt.

Jag hoppas att du efter din förlossning kommer tycka om din kropp precis så som den är. Den är ju grym! Burit och fött ett barn liksom. :) Sen förstår jag att man vill komma i form, och det går! :) var inte för hård mot dig själv bara och låt det ta tid.

Stooor kraaam på dej!
Åsa Johansson

2013-01-03 @ 21:26:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0