Sista gympasset för denna veckan

Har precis sjunkit ner i soffan efter veckans sista styrkepass. Ska bli skönt att vila lite från vikterna. Kommer nog köra något konditionspass i helgen för att ändå hålla igång.

Med hjälp av världens bästa bror har jag lagt upp träningen såhär:

Pass 1: Rygg, ben, biceps, mage

Pass 2: Axlar, bröst, triceps, mage

Efter varje pass blir det minst 20 min på löpbandet för att kräma ur det sista. ;)

Måndag: Pass 1
Tisdag: Pass 2
Onsdag: Pass 1
Torsdag: Pass 2
Fredag: Vila
Helgen: Powerwalk

Jag har märkt något intressant vad gäller mig själv, styrketräning och självförtroende.
Jag föredrar att träna vissa muskelgrupper just för att jag är starkast just där. Då känns det roligare och jag har mer självförtroende inför dessa övningar. För mig är det ben och mage som jag känner mig starkast i.
När det kommer till armar och axlar är jag inte alls lika stark t ex. Visserligen kommer det förhoppningsvis bli ändring på det men vissa övningar är sådär överjävliga rent ut sagt och det är alltid lite skönt när det är över (och man överlevde dessutom). ;)

Tror det är viktigt att bli glad över små förändringar för även om det går sakta så är man ju "påväg" och Rom byggdes ju inte på en dag. ;) Bara att kunna utföra alla reps på en övning där du gången innan fick avbryta för att vila är ju en framgång lixom. :)


Trött tjej med lysande skor. ;)


Nu ska jag krypa ner i sängen, tror det är rekord då klockan inte äns slagit nio. Skööönt.. ;)
Imorrn är det dax för vågen, håller tummarna på att det hänt lite. *hoppas hoppas*

Hade gott allihopa! :)







Kommentarer
Maria W

Vad du kämpar Åsa, härligt!

Tänkte på vad du skrev om vilka muskelgrupper man föredrar och så... Tror generellt att vi tjejer har jobbigt med just armar/axlar. Just där känner jag mig oxå svagast och de flesta tjejer jag pratat med känner likadant.

Jag har haft turen att tillsammans med några vänner träna med en PT en gång i veckan. Vi alla tyckte armar/axlar var absolut jobbigast.

Att träna med PT kanske typ 3-4 gånger för att få lära sig nya roliga övningar rekommenderar jag verkligen. Dyrt, men väl investerade pengar då man kan aplplicera det man lärt sig när man sedan tränar på egen hand. Jag tyckte jag kunde mkt om träning, men lärde mig MASSOR med bra övningar som jag aldrig hade vetat att dom fanns om inte PTn visat mig.

Kämpa på, hejar på dig!!! Kram

2012-07-14 @ 16:23:08
Åsa

Oh det kanske vore nått!? :) somsagt, axlar och armar är inte min starka sida. Men men, får tänka att det är därför man tränar så det blir ändring på det. :)

Tack för dina ord, du inspirerar mig massor ska du veta! :)

Ha en skön helg!

Kraaaaam

2012-07-14 @ 16:43:42
URL: http://entillviktblogg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0