Kyla, kvarg och en trött mage. :)


Det blev minsann en PW idag, inte så tidigt kanske men men. :) Tog mig ut i kylan efter kl 10 och gick "hela" varvet runt ån, nästan 7 km. Kallt vare, usch... Och kallare ska det bli. Men bara att klä på sig. Har ju åkt skidor i -20 så borde inte vara några problem. :)

Efter det blev det en varm dusch men har ändå gått runt å småfrusit hela dagen. Var en sväng i skolan oxå och efter det traskade jag ner till gymet. Var inte ett dugg sugen på att styrketräna så körde intervaller igen och avslutade med lite biceps och mage.
Ska nog göra om mitt träningsschema lite, byta ut lite övningar och sådär för att få lite "nytt". Har kört efter samma länge nu så det skadar inte.

På tal om nytt så körde jag en ny övning för magen idag. Satt ner och lutade mig bakåt i 90 grader samtidigt som jag höll i en vikt på 5 kg. Sedan vred jag överkroppen fram och tillbaka utan att byta läge. Det sved bra.. :) Körde 100 vridningar X 3 och efter det var jag spyfärdig. (Ursäkta uttrycket!)

Kommer nog vara skönt att försöka ta sig ur sängen imorrn. ;) Intervallerna tar mycket på vader och rumpa oxå iom den kraftiga lutningen. Fint... ;)

Har idag ätit kvarg för första gången i mitt liv. Så gott!!! :) Helt såld är jag. Mättar himlans bra oxå. Till lunch åt jag det och rökt lax och nu ikväll kycklingspett med kvarg. Smarrigt! :)

Nu ska jag ta en lång dusch sen blir det soffmys med mina katter hela kvällen.

Ha en skön kväll därute! :)

Puss!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0