Late night thoughts


Söndagkväll, eller ja.. Snart natt är det väl. Har suttit med skolböckerna ett tag men känner att det räcker med psykologiska termer på engelska för ikväll. :)

Har haft en lugn och skön söndag. Ingen träning alls utan laddar batterierna inför morgondagen. Jag har känt mig trött ett tag och det är viktigt att lyssna på kroppen då och låta den vila. Har planer på att ta en hel vecka utan träning framöver för att låta kroppen läka och komma i balans. Det gör en ofta rejält träningssugen oxå vilket är kul. :)
Något jag måste jobba med är att bromsa när det behövs. Jag har en tendens att "köra på" istället för att ta det lugnt och tänka smart. Mycket vilja som måste hejdas..
Fast viljan kan man ju faktiskt sätta på "vänt" egentligen. Det är nog mer den otåliga väduren i mig som ångar på. Den måste fångas in ibland- inte tämjas men tyglas lite grann. För en stund iaf.. ;)

Har funderat mycket på mål och sådär framöver- inte då rent fysiska mål vad gäller min kroppsform eller vikt utan saker jag vill göra. En idé som min kära mor kom med var att göra tjejklassikern 2014. (Nu du morsan, finns ingen återvändo!) hehe ;) Nä vars, men vi pratade lite om det och det skulle kunna vara en kul grej att göra tillsammans.

En annan grej jag vill göra (som definitivt måste klaras av innan klassikern iså fall) är att springa 1 mil. Aldrig gjort det då jag inte gillar att löpa. Då kan man ju fråga sig varför jag ska göra det men jag vill det helt enkelt. Måste ju bara ha sprungit 1 mil nångång i mitt liv lixom. Tycker jag. :)
Chins är en annan sak jag vill klara av. Ser bara en massa killar på gymet som gör dessa och nae- jag ska oxå!! :)
Jag vill även sparras i thaiboxningen. Är livrädd för det men har samtidigt inte hållt på länge och tänker att ju längre jag tränar desto bättre teknik får jag och sen kommer sparringen att komma som en naturlig del av utvecklingen, tänker jag.
Listan på "to do's" kommer att fyllas på allt eftersom.

Just de, finns en stor grej jag ska göra.. Nästa sommar- då ska jag åka till Varamon och bada och jag ska må så bra. :) Jag ska stå där med fötterna (i det vanligtvis iskalla vattnet) och blicka ut över sjön och trivas med min kropp. Varenda cm av den. :) Den ska inte gömmas i nån vass eller under en handduk i en solstol. Nope- den ska synas och jag ska bada som aldrig förr. Jag ska tom spela strandtennis utan att bry mig om allt som fladdrar åt höger och vänster. :)
Mitt mål är främst inte att vara i så fysisk bra form som möjligt då jag genom det kan sätta en skadlig press på mig själv. Målet ska istället vara att ha en sån pass bra relation till min kropp då att jag oavsett ska kunna utföra detta- och må hur bra som helst. B-)

När jag börjar skriva, kvällar som denna så vet jag aldrig vad texten kommer att handla om. Det blir lite "från det ena till det andra" men det är skönt.
Bloggen handlar inte bara om min fysiska förändring utan även om den psykiska. Det är främst då dessa inlägg dyker upp, men det är skönt att skriva av sig. :)

På tal om att bada, en före- och efter bild får avsluta inlägget. Känner att jag rent känslomässigt är på god väg. Inte bara för att jag tappat i vikt utan för att jag gillar att min kropp funkar. Den gör som jag säger och den utvecklas.
Tack kroppen! :)

Puss å kram på er!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0