Privat träning på Fightcenter

 
 
Har ikväll varit på fightcenter och haft ett privat träningspass med Jonas Ivung. Det var riktigt kul och givande trots min ömma fot. Jag är verkligen inte van vid den här typen av smärta och vad jag förstått så är det bara att vänja sig vid det. Med tiden lär man sig stå ut och OM någonting skulle vara, säg trasigt.. Då märker man det.. ;)
 
Susanna är hemma den här helgen från Jönköping och hon följde med och tittade ett tag på träningen. Hon tog bilder och filmade lite och jag tänkte att jag lägger upp dem här på bloggen. :) Kunde vara kul att se hur upplägget kan se ut när vi tränar thaiboxning då endel börjat fråga lite om hur det går till och så. Tveka verkligen inte utan är ni sugna, följ med och testa! Det är lätt värt det! :)
 
Vi började dagens träning med uppvärmning. En hel del löpning och lite olika övningar för att bli ordentligt varm. Här kommer ett klipp från det.
 
 
 
 
Resten av passet tränade vi på slag och sparkar. Jag har galet ont i min högra fot som svullnat efter träningen i onsdags så det var svårt att få till sparkarna. Det är klurigt i vanliga fall så smärtan hjälpte inte direkt. haha! :) Dels är det svårt att få till en bra vridning med höften och smärtan gjorde även att jag inte vågade ta ut sparkarna ordentligt utan "tvekade" nästan i rörelsen för att jag visste att det skulle göra ont. Gjorde så gott jag kunde och fick många bra tips av Jonas att ta med mig. Sparkar är dock något jag ska öva mycket på i fortsättningen.
 
Här nedan ser ni ett klipp där vi tränar just sparkar. Jag blir frustrerad på slutet men det är oftast så jag reagerar om jag vill mer än vad jag klarar av. Jag är väldigt tävlingsinriktad och blir frustrerad när det inte går som jag vill, eller som i det här fallet - då foten gjorde förb.... ont och sabbade för mig. ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
Lägger även in ett klipp då jag går loss på "säcken". Trött tjej efteråt.. ;)
  
 
 
 
Jag är riktigt nöjd med passet och fick som sagt många bra tips och saker att tänka på. Om ni är intresserade så kolla gärna in Jonas hemsida här. Honom kan ni vända er till om ni är sugna på att testa thaiboxning eller om ni bara har frågor. Klubbens hemsida hittar ni här om ni är intresserade. Jag är som sagt helt såld på denna träningsform eftersom du tränar hela kroppen både vad gäller styrka och kondition. Passen är vanligtvis i grupp men är man sugen så går det att boka ett privat pass med Jonas om man vill det.
 
 
Jonas Ivung och jag efter passet. :)
Tusen tack för all hjälp och för ett kul pass Jonas! Du är en bra och inspirerande tränare och jag ska ta till mig av allt du säger och göra mitt bästa för att utvecklas! :)
 
Nu är klockan alldeles förmycket så ska hoppa isäng.
Hoppas ni haft en skön fredag med en massa fredagsmys! :)
Må så gott och sköt om er!
 
Puss å kraam!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0